دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1396 - 15:00
صفر تا 100 فقط در 5 ثانیه

کامیون نیمه خودکار تسلا رونمایی شد

تسلا، خودروسازی‌ که تلاش می‌کند محصولات منحصر به‌فرد و جالبی بسازد، از کامیون نیمه خودکار خود رونمایی کرد.
کد خبر : 232999

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از TheVerge، کامیون نیمه خودکار تسلا تنها یک صندلی دارد که در مرکز اتاقک راننده قرار دارد. در هر دو طرف صندلی راننده یک صفحه نمایش وجود دارد. همچنین برخی از ویژگی‌های «مدل 3» در این کامیون نیز به چشم‌ می‌خورد مانند اهرم دنده و راهنما اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد فرمان کامیون جدید ایربگ ندارد.


هنوز مشخص نیست که آیا تسلا می‌‌تواند تغییری در بازار کامیون‌ها ایجاد کند یا خیر. طراحی منحصر به‌فرد کامیون نیمه خودکار جدید نشان می‌دهد که تسلا می‌خواهد متفاوت از بقیه خودروسازان کار کند.



این اولین خودرو دنده سنگین کمپانی تسلا است. مراسم رونمایی از کامیون 18 چرخ جدید تسلا در سایه دو پروژه دیگر این کمپانی، موشک فالکون 9 و تونل هایپرلوپ برگزار شد.


پیش از این اعلام شده بود که کامیون نیمه خودکار تسلا با هر شارژ باتری، بین 321 تا 482 کیلومتر خواهد بود اما در مراسم رونمایی مشخص شد که این کامیون با هر بار شارژ 804 کیلومتر افزایش یافته است و برای پیمودن 804 کیلومتر فقط به 30 دقیقه شارژ نیاز دارد.


گفتنی است که این خودرو فقط در پنج ثانیه، سرعتش را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


با وجود این که ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده بود که کامیون تسلا، قابلیت‌های خودروهای خودران را خواهد داشت اما کامیون جدید تنها دارای قابلیت نیمه خودکار است.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته