دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1396 - 15:50

آیفون ایکس با یک ماسک فریب خورد+ ویدئو

وقتی اپل سیستم امنیتی تشخیص چهره را در آیفون ایکس معرفی کرد، ادعا کرد که ماسک‌های فوق پیشرفته هالیوود هم نمی‌تواند آن را فریب دهد. اما به‌تازگی متخصصان امنیتی با انتشار ویدئویی ادعا کرده‌اند که با استفاده از یک ماسک مخصوص توانسته‌اند این تکنولوژی را فریب دهند.
کد خبر : 230897

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، تیم امنیتی «Bkav» به جای رئالیسم مطلق، ماسک خود را با استفاده از تکنولوژی عمق‌نگاری ساخته‌اند. این ماسک با استفاده از پوست دست‌ساز ساخته شده که به طور ویژه برای فریب دادن تشخیص چهره اپل طراحی شده است و چاپ سه‌بعدی نیز مدل صورت را تولید می‌کند. بخش‌های دیگر مانند چشم‌ها تصاویر دوبعدی هستند.


به نظر می‌رسد که این ترفند با موفقیت کار می‌کند و نگرانی‌های زیادی را به ارمغان آورده است.


به گفته این محققان، آنها مجبور نبودند تقلب کنند تا ماسک کار کند. در ویدئو نشان داده می‌شود که این ماسک همان بار اول کار می‌کند. به گفته محققان Bkav ساخت این ماسک پنج روز طول کشیده و تنها 150 دلار هزینه دربرداشته است.


حالا سوال اینجاست که صاحبان آیفون ایکس باید نگران باشند؟ به گفته متخصصان امنیتی Bkav نیازی به نگرانی کاربران عادی نیست چراکه این ترفند مانند تکنولوژی اثر انگشت فقط مختص سیاستمداران و افراد مشهور است.





مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته