دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1396 - 12:00

طرح اولیه ابرخودروی بدون باتری ارائه شد

یک شرکت خودروسازی طرح اولیه خودرویی را ارائه کرده است که بدون باتری حرکت می‌کند.
کد خبر : 229832

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، لامبورگینی مشغول همکاری با مهندسان MIT است تا یک ابرخودروی تمام الکتریکی بدون باتری بسازد. در همین راستا آنها طرح اولیه خودروی لامبورگینی «Terzo Millennio» را ارائه کرده‌اند که از نانوتوب‌های کربنی ساخته می‌شود. بدنه این خودرو به عنوان یک ابرمخزن عمل می‌کند، بنابراین نیازی به باتری نخواهد بود.


البته ممکن است ساخت چنین خودرویی سال‌ها طول بکشد. اما در حال حاضر حتی بهترین باتری‌ها نیز در ابرخودرو دوام نمی‌آورند. زیرا آنها بسیار سنگین هستند. از سوی دیگر اگر خودرو از باتری‌های کوچک‌تری استفاده شود که سبک‌تر باشد و حجم کم‌تری اشغال کند، شارژ خودرو سریع‌تر تمام می‌شود و روی عملکرد آن تاثیر می‌گذارد.


جالب آنکه ابر مخزن‌ها را می‌توان از کربن ساخت. زیرا این ماده انعطاف‌پذیر را می‌توان به شکل بدنه خودرو در آورد. به این ترتیب از وزن خودرو کاسته می‌شود. از سوی دیگر ابرمخزن‌ها بسیار سریع‌تر از باتری انرژی را ذخیره و آزاد می‌کنند و همین امر به بهبود عملکرد خودرو کمک می‌کند.


در این طرح برای هر یک از چرخ‌های خودرو یک موتور الکتریکی ساخته می‌شود تا انرژی مورد نیاز آن را تامین کند.


یکی دیگر از ویژگی‌های جالب بدنه این طرح، قابلیت خود ترمیمی آن است. حسگرهای موجود در بدنه خودرو هرگونه خراشی را ردیابی می‌کنند و به سرعت آن را با توب‌های کربنی کوچک پر می‌کنند. اما اگر خراش بزرگ باشد، به راننده اطلاع داده می‌شود.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته