دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1396 - 17:30

کدام ایموجی بیشتر استفاده می‌شود؟

کمپانی اپل 10 ایموجی‌ که توسط کاربران بیشترین استفاده را دارند، معرفی کرده است.
کد خبر : 228371

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، اپل به‌تازگی لیستی از 10 ایموجی محبوب کاربران انگلیسی زبان خود را منتشر کرده است. مقام اول لیست محبوب به ایموجی «اشک شوق» رسیده که بیشترین استفاده را در میان کاربران داشته است. قلب قرمز و ایموجی گریه با صدای بلند هم به‌ترتیب مقام دوم و سوم در لیست محبوب‌ترین ایموجی‌ها را ازان خود کردند.


البته اپل هیچ آمار و ارقامی را منتشر نکرده است؛ فقط یک عکس شامل یک چارت ساده که فقط میزان محبوبیت هر ایموجی نسبت به بقیه را نشان داده است. این امر نشان می‌دهد که اپل چگونه می‌تواند از ابزارهای حریم خصوصی تفاضلی خود استفاده کند.



کمپانی اپل اعلام کرد: «در موقعیت‌های خاصی با دانستن این که کاربران ما در حال انجام چه کاری هستند، می‌توانیم تجربه دلپذیرتری را برای‌ آن‌ها به ارمغان آوریم؛ برای مثال چه کلمات جدیدی در حال ترند شدن هستند تا پیشنهادهای مرتبطی را به کاربر ارائه دهیم، چه وب‌سایتی‌هایی مشکل دارند و می‌توانند بر عمر باتری تاثیر منفی بگذارند تا درباره آنها هشدار بدهیم».


اما دستیابی به چنین اطلاعاتی با حفظ حریم خصوصی کاربر مقداری دشوار است، بنابراین کمپانی اپل از تکنولوژی حریم خصوصی تفاضلی استفاده می‌کند. اپل این فناوری را به عنوان روشی معرفی کرد که بدون تجاوز به حریم خصوصی کاربر می‌توان اطلاعاتی درباره جامعه کاربر به‌دست آورد.


با حریم خصوصی تفاضلی، محاسبات داده‌های آماری پروفایل کاربران روی دستگاه خود آنها صورت می‌گیرد و روی سرورها انجام نمی‌شود تا امکان تولید مجدد آن وجود نداشته باشد. درواقع در این روش نگرش آماری لازم را از داده‌ها استخراج می‌کنند بدون این که یوزرنیم کاربر شناسایی شود. از نظر ریاضی ثابت شده است که دستیابی به مشخصات و هویت کاربران به‌هیچ عنوان ممکن نیست.


اپل به‌تازگی نسخه iOS 11.1 را منتشر کرد و 70 ایموجی جدید به مجموعه خود اضافه کرده است.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

برچسب ها: آیفون ایموجی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته