دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1396 - 13:08
حجت‌الاسلام کلانتری در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات:

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از واجبات فضای دانشجویی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است کرسی‌ آزاد اندیشی یک مطالبه ضروری است که می‌توان زمینه برگزاری آن‌ را در دانشگاه‌ها فراهم کرد.
کد خبر : 227770

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در بازدید از غرفه آنا در نمایشگاه مطبوعات درخصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: در حقیقت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از واجبات فضای دانشجویی است و اگر قرار باشد دانشگاه به لحاظ معرفتی، سیاسی، اجتماعی رشد کند باید تلاش کنیم کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به وجود آید.


او ادامه داد: ظرفیت کرسی‌های آزاد اندیشی یک ظرفیت عظیم است و فقط در دانشگاه‌ها این امکان وجود دارد که دایر شود، اولین کاری که باید انجام داد این است که مسئولان و مدیران دانشگاه به اهمیت این موضوع پی ببرند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر کرسی‌های آزاد اندیشی به درستی برگزار شود کار مدیریتی نیز آسان‌تر می‌شود چرا که خیلی از مسائل در کف دانشگاه مطرح خواهد شد و در همان‌جا حل می‌شود و دانشجویان به اغنا می‌رسند، از این طریق عقده‌ای پیش نمی‌آید و سوء تفاهم‌ها حل می‌شود و همدلی‌ها شکل می‌گیرد از این رو برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بسیار ثمربخش است و می‌تواند اثرگذار باشد.


او گفت:‌ یکی از موانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی مطالبات در این زمینه است متاسفانه در این زمینه مطالبه خاصی از سوی دانشجویان به چشم نمی‌خورد چرا که دانشجویان ما متاسفانه مطالعات عمیق ندارند و اطلاعات‌شان روزنامه‌ای و سطحی است، آشنایی عمیق و کارشناسی با موضوعات باعث می‌شود که احساس نیاز به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به وجود آید و ثمربخش باشد.


کلانتری تاکید کرد: مسئولان سیستم فرهنگی دانشگاه‌ها نیز زمینه‌ساز کرسی‌های آزاد اندیشی هستند آنها باید آموزش‌ها، تشویق‌ها و تسهیلات لازم را در این زمینه در نظر بگیرند. متاسفانه انگار مسئولان بسیار مایوس هستند و اراده‌ای در آنها دیده نمی‌شود که بر روی این مطالبه بر حق مقام معظم رهبری پافشاری کنند.


او بیان کرد: من به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی معتقدم و آن را یکی از بهترین کارهای فرهنگی سیاسی دانشگاه‌ها می‌دانم، خوشبختانه در این زمینه تجربه لازم را زمانی که در دانشگاه تهران بودم به دست آورده‌ام و می‌توانم متناسب با استانداردها زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را به وجود آورم.


او در پایان ابراز امیدواری کرد: به یاری خداوند با کار همه جانبه می‌توان زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را در میان مدیران، مسئولان فرهنگی و دانشجویان فراهم کرد.


"خبرگزاری آنا" در نمایشگاه مطبوعات از ساعت 9:30 تا 20:30 در راهروی اصلی، غرفه 150 میزبان مخاطبان است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته