دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1396 - 11:16

داوری مرحله دانشگاهی جشنواره "دانشجوی نمونه" آغاز شد

داوری مرحله دانشگاهی بیست و ششمین "جشنواره دانشجوی نمونه" از 7 آبان آغاز شد و تا ۲۵ آبان ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 226685

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مفدا، ثبت‌نام بیست و ششمین دوره "جشنواره دانشجوی نمونه" از نیمه دوم مهر آغاز و تا چهارشنبه 3 آبان سالجاری دامه داشت و پس از اتمام ثبت‌نام مرحله داوری این جشنواره آغاز شده است.


داوری مرحله دانشگاهی "جشنواره دانشجوی نمونه" از 7 آبان آغاز و تا ۲۵ آبان سال جاری ادامه خواهد داشت.


ویژگی‌های فرهنگی دانشجوی نمونه، شامل فعالیت‌های قرآنی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، هنری و ادبی و ایثارگری است و ویژگی‌های علمی شامل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی می‌شود. شئون اجتماعی نیز که شامل مسئولیت‌پذیری، اعتقادات مذهبی، رعایت قوانین و ضوابط است از جمله مواردی است که در انتخاب دانشجوی نمونه شامل دریافت امتیاز است.


در مرحله داوری دانشگاهی، دانشجویانی که بتوانند امتیاز ۶۰ را از کمیته داوران کسب کنند، به مرحله کشوری این جشنوار راه پیدا خواهند کرد و هر دانشگاه نیز می‌تواند بر اساس سهمیه، سه دانشجو را که حائز امتیاز لازم شدند به مرحله نهایی این جشنواره معرفی کند.


داوری مرحله دانشگاهی توسط سه کمیته فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به صورت تخصصی انجام می‌شود که اعضای این کمیته‌ها شامل اساتید دانشگاه و اعضای هیأت علمی هستند و توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی منسوب می شوند.


بر اساس اعلام دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه در وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۳۰۶ نفر، در ادامه دانشگاه علوم پزشکی یزد با ۲۲۱ نفر، دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ۱۲۰ ثبت‌نام و دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۱۰۰ نفر متقاضی بیشترین تعداد ثبت‌نام را داشته‌اند.


جشنواره دانشجوی نمونه هر ساله به صورت مشترک بین وزارت بهداشت و وزارت علوم برگزار می‌شود و اختتامیه مرحله کشوری برای تقدیر از برگزیدگان با حضور رئیس‌جمهوری یا معاون اول ایشان در دفتر نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته