دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1396 - 08:49

خودروهای خودران در انگلیس شروع به کار می‌کنند

خودروهای رباتیک خودران به طور آزمایشی در سیستم اتوبوس‌های کمبریج شروع به کار کردند تا شاید مشکلات ترافیک این شهر را حل کدند.
کد خبر : 224978

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، این وسایل نقلیه پیشرفته که می‌تواند چهار نفر را به طور همزمان حمل کند، با سرعت 24 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. این خودروهای خودران که «پادزیرو» نام دارد، توسط گروهی به نام «RDM» طراحی شده است و به طور آزمایشی در مسیر اتوبوس‌های کمبریج کار می‌کند.


مسئولان امیدوارند این سیستم اتوماتیک بتواند 100 سفر در روز انجام دهد. کمپانی سازنده در حال انجام آزمایش‌های اولیه روی یک خودرو است تا ایده‌آل‌‌ترین محل برای استفاده از این خودرو‌های خودران را پیدا کند.



دانشمندان نتایج تست‌ها را ژوئن ماه آینده منتشر خواهند کرد. مسیر این خودرو‌های خودران از اتوبان جدا شده تا ترافیک سرعت آنها را کم نکند؛ همچنین مسیر آنها از مسیر دوچرخه‌سوارها و عابران پیاده نیز جدا شده تا نکات ایمنی کاملا رعایت شود.


به گفته متخصصان، در ساعاتی که اتوبوس‌ها کار نمی‌کنند صدها درخواست برای حمل و نقل وجود دارد. خودرو‌های خودران راه آسان و کم‌هزینه‌ای برای حل کردن این مشکل هستند.


متخصصان می‌گویند که این خودرو‌ها جایگزینی برای سرویس‌های فعلی نیستند بلکه آنها را تکمیل می‌کنند.



اگر آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشند، کمپانی تولیدکننده، خودرو‌هایی با ظرفیت حمل 10 نفر خواهند ساخت. همچنین خودرو‌های خودران 10 نفره قادر به حمل ویلچر، اسکوتر و دوچرخه نیز خواهند بود. به گفته کارشناسان، این خودرو‌های خودران می‌توانند راه را برای ورود اتوبوس‌های خودران هموار کنند.


این خودرو‌های خودران از هشت شب روزهای آخر هفته‌ شروع به کار خواهند کرد که سرویس‌های اتوبوس کار نمی‌کنند.



کمپانی‌های مانند گوگل در حال آزمایش وسایل نقلیه خودران در جاده‌های آمریکا هستند و از سال 2015 آزمایش‌های خودروهای خودران در انگلستان نیز شروع شده است.


بسیاری از کارخانه‌های تولید خودرو مانند ولوو، آئودی، فورد و جنرال موتورز در حال توسعه وسایل نقلیه خودران هستند.


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته