دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشدار ولادیمیر پوتین درباره ابرسربازهای آینده

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درباره سربازان ابرانسان هشدار می‌دهد که از بمب‌های هسته‌ای هم مخرب‌تر هستند و از هیچ چیز نمی‌ترسند و هیچ دردی را احساس نمی‌کنند.
کد خبر : 224715

به گزارش گروه علم و فناوری آنا DailyMail، به گفته رئیس جمهور روسیه، ابرانسان‌های اصلاح‌شده ژنتیکی که به‌زودی به واقعیت تبدیل می‌شوند، از بمب‌های هسته‌ای هم بدترند. پوتین ادعا می‌کند که اگر دانشمندان با کدهای ژنتیکی انسان بازی کنند، قادر به خلق ارتشی از قاتلان تربیت‌شده خواهند بود. پوتین در سخنانش در فستیوال جوانان در سوچی پیشنهاد کرد که رهبران جهان باید قوانین سفت و سختی درباره ایجاد سربازان قاتل داشته باشند که هیچ درد یا ترسی ندارند.


پوتین می‌گوید: «اگر شخصی فرصت این را داشته باشد که به کدهای ژنتیکی انسان دسترسی پیدا کند و آنها را اصلاح کند یا تغییری در آنها ایجاد کند، پیامدهای سنگینی برای بشریت به دنبال خواهد داشت. با این کار عملا می‌توان یک انسان با ویژگی‌های دلخواه را به وجود آورد؛ این انسان می‌تواند یک ریاضیدان نابغه یا یک موسیقیدان ماهر یا یک سرباز شجاع باشد که بدون ترس مبارزه می‌کند و هیچ دردی یا پشیمانی را حس نمی‌کند. مخلوقی که می‌تواند بیشتر از یک بمب هسته‌ای تخریب‌پذیر باشد».



وی در ادامه افزود: «همانطور که می‌دانید، در آینده‌ای نزدیک انسان قادر به اصلاح ژنتیکی خود خواهد بود».


پوتین می‌گوید بهترین راه برای جلوگیری از تولید ارتشی از قاتلان حرفه‌ای این است که رهبران جهان قوانین سختگیرانه‌ای را در این زمینه وضع کنند. پوتین ماه گذشته فاش کرد که هراس دارد روزی ربات‌های هوش مصنوعی انسان‌ها را بخورند.


ارکادی ولوژ، مدیر کمپانی اینترنتی «یاندکس»، از این اظهارنظر پوتین بسیار شکه شد و توضیح داد: «با وجود این که ماشین‌ها در برخی حوزه‌ها بهتر از انسان‌ها هستند اما احتمال این که انسان‌ها را بخورند بسیار کم است».


با این وجود پوتین زیر بار نرفت و گفت: «ربات‌های قوه تعقل ندارند».


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته