دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1396 - 11:00
در هجدهمین نمایشگاه تله‌کام معرفی شد؛

شبیه‌ساز بازوی رباتیک برای مقایسه سرعت اینترنت

سامانه رباتیک اینترنتی برای مقایسه سرعت و انتقال اطلاعات اینترنت نسل پنجم و نسل چهارم شبیه‌سازی شده‌است.
کد خبر : 223764

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، دو بازوی رباتیک از طریق اینترنت باهم در ارتباط هستند وظیفه آنها ثابت نگه‌داشتن تسمه و توپ است. دوربین تعبیه شده در بالای سیستم هم با این دو ربات در ارتباط است و به طور مداوم وضعیت توپ (ساکن یا متحرک بودن آن) را به بازوهای رباتیک گزارش می‌دهد.


نوع انتقال دیتا در این سامانه رباتیک دوگانه است: ارتباط بین این جفت رباتیک یک بار از طریق اینترنت نسل چهارم و بار دیگر از طریق اینترنت نسل پنجم برقرار می‌شود.


وقتی ما توپ را حرکت می‌دهیم؛ وظیفه این دو ربات این است که توپ را به حالت ثابت دربیاورند. اگر ارتباط بین دو ربات از طریق اینترنت نسل پنجم برقرار شده باشد، توپ طی 10 میلی‌ثانیه ثابت می‌شود اما اگر ارتباط از طریق اینترنت نسل چهارم باشد 60 الی 70 میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا این توپ به حالت ساکن برسد.



در واقع این بازوهای رباتیک برای مقایسه سرعت اینترنت نسل پنجم و چهارم شبیه‌سازی شده است و نشان می‌دهد که سرعت اینترنت نسل پنجم چقدر بالاتر و انتقال داده‌ها چقدر سریع‌تر از اینترنت نسل چهارم است. این سامانه رباتیک ساخت کمپانی نوکیا است که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه اینترنت نسل پنجم است.


گفتنی است هجدهمین نمایشگاه تله‌کام از 24 تا 27 مهر امسال در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته