دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1396 - 16:45

پروژه اینترنت بالونی در پورتوریکو اجرا شد

شرکت مادر گوگل اینترنت بالونی را برای مجمع‌الجزایر پورتوریکو فراهم کرده است و کاربران موبایل اکنون می‌توانند پیامک و ایمیل دریافت و ارسال کنند.
کد خبر : 223602

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، آلفابت، شرکت مادر گوگل، اکنون پروژه اینترنت بالونی را در پورتوریکو اجرا کرده است. در این مجمع الجزایر به دلیل تندباد ماریا تمام برج‌های مخابراتی موبایل از کار افتاده‌اند به همین دلیل آلفابت با کمک یک اپراتور موبایل پروژه اینترنت بالونی را اجرا کردند.


درحال حاضر دو بالون اینترنتی در آسمان پورتوریکو قرار گفته‌اند و ارسال پیامک، ایمیل و دسترسی به محتوای وب را برای کاربران موبایل اپراتورهای «AT&T» فراهم کرده است که از شبکه «۴G LTE» استفاده می‌کنند.


همچنین قرار است چند بالون دیگر نیز به این مجمع‌الجزایر فرستاده شود و گوگل نیز از کمیسیون فدرال مخابرات اجازه ارسال ۳۰ بالون برای مناطق تخریب‌شده را دریافت کرده است.


به گفته آلاستروستگارث، مدیر پروژه اینترنت بالونی، این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی است. این پروژه هیچ‌گاه با این سرعت اجرا نشده بود. این نخستین بار است که از الگوریتم‌های یادگیری ماشین جدید استفاده شد تا بالون‌ها در فراز آسمان پورتوریکو حفظ شوند.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته