دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز راهبردی سپاه؛

ابداع بزرگ مقام معظم رهبری تعریف موسع ایشان از جهاد است

رئیس مرکز راهبردی سپاه تکیه به مردم در حوزه دفاعی، بی‌اعتمادی به دشمن در حوزه‌های مختلف، آزادی و استقلال و حرکت جهادی را از مهمترین دکترین‌های امنیتی و دفاعی مقام معظم رهبری نام برد.
کد خبر : 222280

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر احمدیان، رئیس مرکز راهبردی سپاه درباره رهنمودهای مقام‌ معظم رهبری در حوزه امنیتی و دفاعی، گفت: «ایشان همواره تلاش کردند اصول انقلاب را در مکتب امام‌(ره) بیان کنند. یکی از تاکیدات ایشان اعتماد و اتکال به خدای متعال است که در رفتار ایشان هم مشهود است.»


او ادامه داد: «تکیه به مردم در حوزه دفاعی، بی‌اعتمادی به دشمن در حوزه‌های مختلف، آزادی و استقلال و حرکت جهادی نمونه‌های دیگری از دکترین‌های امنیتی و دفاعی ایشان است و اگر این نکات را در حوزه امنیتی و دفاعی امتداد دهیم اصول زیادی روشن می‌شود.»


احمدیان گفت: «تاکید رهبر معظم انقلاب بر بومی‌کردن دفاع خروجی استقلال است. اصرار بر تئوریزه کردن تجربه دفاع مقدس یکی دیگر از مواردی است که ایشان ‌همواره بر آن تاکید دارند. مقام معظم رهبری هم بر دفاع تخصصی و تقویت ارتش و سپاه و نیروهای نظامی و هم بر سازمان‌دهی یگان‌های مردمی و چند‌لایه کردن و خوداتکایی دفاع تاکید می‌کنند.»


رئیس مرکز راهبردی سپاه درباره نظر آیت‌الله خامنه‌ای درباره جهاد هم گفت: «ابداع بزرگ مقام معظم رهبری تعریف موسع ایشان از جهاد و توسعه آن به همه عرصه‌های زندگی است و ایشان جهاد را عمومی دانستند و معتقدند هرکس می‌تواند در برابر دشمن و در راه خدا بایستد، جهاد کرده است.»


او در پایان افزود: «ایران قبل از انقلاب در حوزه دفاعی جزو اقمار بود، اما اکنون در مرکز قرار گرفته است. در این حوزه کشور تمدن‌پذیر بود، اما امروز تمدن انقلاب شکل گرفته است و صادر می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته