دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1396 - 12:30

دوئل ربات‌ها روی خط

دوسال پیش، یک تیم از مهندسان آمریکایی به نام «مگاباتز» رقیبان ژاپنی خود، «صنایع سودوباشی»، را به دوئلی بین ربات‌های غول‌آسا دعوت کردند. بعد از کلی رجزخوانی و خط و نشان کشیدن، بالاخره این مسابقه جنجالی روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.
کد خبر : 221473

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Futurism، در ابتدا قرار بود که این مسابقه در اوت برگزار شود اما به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد؛ احتمالا به خاطر مدت زمان طولانی که صرف ساخت و تست یک ربات می‌شود.


دوئل بین‌المللی ربات‌ها به صورت زنده از «Twitch»، سایت پخش ویدئو به صورت آنلاین، پخش می‌شود تا همه بتوانند آن را ببینند؛ هرچند خود مبارزه به صورت زنده برگزار نخواهد شد. مبارزه بین «عقاب عالی» مگاباتز و «کوراتاس» سودوباشی قبلا در یک کارخانه فولاد در ژاپن اتفاق افتاده است. چیزی که تماشاگران می‌بینند یک نسخه ادیت شده است؛ این دوئل شامل چندین دور می‌شده است. همچنین بین دورها تعمیراتی روی ربات‌ها صورت گرفته که به چندین روز زمان نیاز داشته است.


وقتی که مبارزه انجام شده هیچ تماشاچی به جز تیم‌های سازنده وجود نداشته است. گوی کاوالکانتی، یکی از اعضای تیم مگاباتز، در این باره گفت:‌ «سیستم مبارزه به صورت ناک دوان بوده است؛ یعنی تیمی برنده می‌شود که بتواند ربات تیم رقیب را از کار بیندازد یا آن ناک دوان کند».


خصوصیات این ربات‌ها مانند وزن، اندازه و سلاح بسته به سلیقه سازندگان بود البته سلاح‌ها فقط باید توانایی آسیب رساندن به فلز را داشته باشند و آن را نبرند. با توجه به این که درون این ربات‌ها آدم وجود دارد، این تصمیم معقولی است که برای سلاح‌ها محدودیت گذاشته شده است.


هرچند انتظار مبارزه سریعی را از این دو ربات نداشته باشید، همانطور که در ویدئوی زیر می‌بینید، عقاب عالی با 12 تن وزن با سرعت بالایی حرکت نمی‌کند.





مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته