دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 12:43

رونمایی از سامانه ثبت و دریافت مجوز رایگان خروج دانشجویان از کشور در اربعین حسینی

مراسم رونمایی از کتاب 100 با موضوع «مطالبه گری تخصصی جریان دانشجویی» و سامانه سقا برای ثبت و دریافت مجوز رایگان خروج دانشجویان برای اربعین حسینی برگزار شد.
کد خبر : 220148

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی و دکتر حسین میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم از کتاب 100 و سامانه سقا ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل لانه جاسوسی رونمایی کردند.


کتاب 100، صد بیانیه تخصصی جریان دانشجویی را در خود جای داده است که به گفته مسئولان مربوطه دانشجویان به ویژه دانشجویان بسیجی با نگاه تخصصی به مسائل مختلف کشور مانند کشاورزی، نفت و ... مشکلات، موانع و راهکارهای خودشان را به مسئولان ارائه کرده‌اند که در قالب یک کتاب به عنوان 100 منتشر شده است.


سامانه ستاد ملی اربعین دانشجویان با عنوان سقا وظیفه ثبت‌نام دانشجویان برای اعزام به عتبات عالیات را دارد که به گفته مسئولان مربوطه تا‌کنون بیش از 56 هزار نفر به این سامانه مراجعه کرده‌اند و تا الان 16 هزار مجوز خروج از کشور را این سامانه به دانشجویان اعطا کرده است. این سامانه توسط 500 اپراتور در مرکزیت و استان‌های مختلف کشور در حال فعالیت است. بنابراین دانشجویان و متقاضیان برای سفر به عتبات عالیات با مراجعه به این سامانه می‌توانند ابتدا ثبت‌نام کنند، کد رهگیری را دریافت و بعد از آن با مراجعه به بسیج دانشگاه و ارسال تقاضا به نهاد نمایندگی استان به کربلای معلی سفر کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته