دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1396 - 15:00

آیا یک ربات می‌تواند شغل شما را از چنگتان دربیاورد؟

طی چند سال اخیر، ربات‌ها به راحتی جایگزین کارگران در خط تولید کارخانه‌ها شدند و به نظر می‌رسد که به زودی شغل‌های بیشتری را مال خود خواهند کرد.
کد خبر : 218656

به گزارش گروه علم و فناوری آنا از DailyMail، براساس یک گزارش جدید،70 درصد آمریکایی‌ها می‌ترسند که در آینده‌ای نه چندان دور شغل‌شان توسط ربات‌ها گرفته شود. این یافته‌ها نشان می‌دهد که اضطراب گسترده‌ای درباره تاثیرات تغییرات تکنولوژی در میان مردم وجود دارد.


این بررسی‌ حاکی از آن است که کمپانی‌های مشغول در حوزه فناوری و رباتیک نیاز دارند سطح آگاهی مردم درباره اتوماسیون را افزایش دهند.


به گفته سه چهارم از آمریکایی‌ها، جایگزینی ربات‌ها و کامپیوترها برای انجام کارهایی که در حال حاضر توسط انسان‌ا انجام می‌شود، تا حدودی واقع بینانه است. در همین حین، نسبت مشابهی نگران هستند که چنین نتیجه‌ای پیامدهای منفی، مانند افزایش نابرابری در جامعه، داشته باشد.
بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این همه‌پرسی انتظار دارند که کارکنان رستوران‌های فست فود، پردازنده‌های بیمه و کارکنان قانونی با ربات‌ها و کامپیوترها جایگزین شوند.
تقریبا دو سوم مردم براین باورند که بیشتر خرده‌فروشان تا 20 سال آینده کاملا اتومات شوند و هیچ دخالت انسانی بین مشتریان و کارکنان وجود نداشته باشد.
خوش‌بینی آمریکایی‌ها نسبت به شغل خودشان از ارزیابی‌ها دقیق‌تر است. بسیاری از آنالیزهای تخصصی اخیر نشان می‌دهد که یک نفردر هر پنج شاغل در حرفه‌ای کار می‌کنند که تا سال 2030 به طور کلی از میان خواهد رفت.
نتایج یک گزارش نشان می‌دهد که کم‌تر از پنج درصد از مشاغل فعلی، کاملا اتومات خواهند شد. همچنین این گزارش حاکی از آن است که در 60 درصد از مشاغل، یک سوم وظایف کارکنان کاملا اتومات خواهد شد.
این امر نشان می‌دهد که کارکنان نیاز دارند به طور دائم، مهارت‌های خود را به روز رسانی کنند تا هم‌پای مشاغلی شوند که با تکنولوژی‌های جدید روز به روز پیشرفته‌تر و کامل‌تر می‌شوند.
تنها شش درصد از شرکت کنندگان فکر می‌کنند که به خاطر اتوماسیون و تکنولوژی کار خود را از دست خواهند داد. به نظر می‌رسد که دیدگاه این افراد نسبت به پیشرفت تکنولوژی بسیار منفی است.
تقریبا نیمی از شرکت کنندگان براین باورند که تکنولوژی، پیشرفت در کار را سخت‌تر خواهد کرد. برخلاف باور عموم که کارکنان مسن‌تر توانایی پیشروی با تکنولوژی روز را ندارند، این نظر کارکنان جوان‌تر، 18 تا 24 سال، بود که با پیشرفت تکنولوژی و اتوماسیون کار و درآمد خود را از دست خواهند داد.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته