دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1396 - 08:49
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد خبر داد:

ابلاغ آیین‌نامه بورسیه دانشجویان فعال فرهنگی در آینده نزدیک

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح معیارهای دانشجویان فعال فرهنگی، از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه دقیق در آینده نزدیک برای این طرح خبر داد.
کد خبر : 216462

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری درباره طرح بورسیه دانشجویان فعال فرهنگی این دانشگاه و ملاک انتخاب این افراد به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «منظور از فعال فرهنگی دانشجویانی هستند که در کنار تحصیل، در کانون‌ها، مراکز فرهنگی و هیات‌های مذهبی به صورت خود‌جوش یا به تعبیر مقام معظم رهبری "آتش به اختیار" تلاش می‌کنند که فضای دانشگاه را علمی، معنوی، فرهنگی و متناسب با نیاز نسل جوان نگه دارند.»


به گفته کلانتری، این طرح را دکتر رهبر در اختتامیه اردوی "شمیم بصیرت" در شهر نجف‌آباد مطرح کردند و به آیین‌نامه دقیقی نیاز دارد تا هرسال طبق آن در یک زمان مشخص ارزیابی صورت بگیرد و برترین‌های فرهنگی مشخص و معرفی شوند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درباره مراسم‌های محرم در این دانشگاه گفت: «برنامه عزاداری، حرکت هیات‌های عزاداری و فضا سازی محرم همانند سراسر کشور در همه واحدها به اقتضا توان انجام شد. برنامه‌های محرم خودجوش و مردمی است و هر سال هم با شور و شعور بهتری انجام می‌شود.»


او ادامه داد: «در فضای دانشگاهی هم به همین‌گونه است و نسل جوان در این برنامه‌ها جدی هستند. دانشگاه‌های آزاد به ویژه واحدهایی که شهید گمنام و مسجد داشتند، برنامه‌ها را به خوبی انجام دادند. امسال محرم با آغاز سال تحصیلی مقارن شد و این هم به سال جدید برکت بخشید که امیدواریم بتوانیم تا آخر سال از این ویژگی استفاده کنیم.»


کلانتری درباره لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: «باید درون فرهنگ ایثار و شهادت زندگی کرد. نسل دفاع مقدس به تدریج به فضای حماسه، جنگ و دفاع رفت و نسلی شد که دنیا را به تحرک واداشت و آن پیروزی بزرگ را رقم زد، اما باید همه مسئولان دانشگاه‌ها تلاش کنند تا حقایق ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود، به عبارت دیگر باید این ارزش‌ها در فضایی که مورد اقبال نسل جدید قرار می‌گیرد تشریح شود.»


او در پایان گفت: «از طریق مسابقات کتاب‌خوانی، جشنواره‌های دفاع مقدس، جشنواره‌های شعر، داستان کوتاه، نمایشگاه‌ها، فیلم‌های مستند، فیلم‌های کوتاه و بلند می‌توان این فرهنگ را منتقل کرد و آگاهی داد. از طرف دیگر رفتارها هم باید آیینه ارزش‌ها باشد. خیلی از رفتارهای انسان معتقد می‌‌تواند نسل جوان را برای حضور در این عرصه‌ها جذب کند و این کشش‌ها جوانان را به سمت مطالعه می‌برد و فرهنگ منتقل می‌شود. این کار ساده‌ای نیست اما وظیفه است که باید مورد توجه قرار گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته