دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1396 - 13:30

لباسی که ضربان قلب دارد

طراح مد هلندی، لباسی طراحی کرده‌است که چراغ‌های آن ضربان قلب شما را تقلید می‌کنند.
کد خبر : 216424

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، «آنوک ویپرکت» می‌خواهد دنیایی بسازد که مردم در آن دروغ نمی‌گویند و احساساتشان را پنهان نمی‌کنند و وی بر این باور است که مد با کمک تکنولوژی‌های پیشرفته می‌تواند این رویا را محقق سازد. طرح‌های وی که ترکیبی از تکنولوژی‌های دیجیتال و ایده‌های هنری است، هنجارهای اجتماعی را به چالش می‌کشد.


یکی از طرح‌های عجیب و غریب این هنرمند 32 ساله، لباسی مزین به کریستال‌های سواروسکی است. داخل این لباس سنسورهایی تعبیه شده است که هماهنگ با ضربان قلب کاربر کریستال‌ها را روشن و خاموش می‌کند. به نظر ‌ایده آسان و شاعرانه‌ای می‌رسد که علائم حیاتی یک شخص را روی لباسش به نمایش گذاشت.


تصور کنید این لباس را وقتی به تن دارید که با شخص مورد علاقه‌تان صحبت می‌کنید یا در یک مصاحبه کاری هستید.‌ آنها به راحتی می‌توانند ضربان قلبتان ببیند و به احساساتتان پی ببرند.


درست مانند این است که دیگر کنترلی بر احساسات درونی خود نداشته باشید. ویپرکت در 14 سالگی عاشق صنعت مد و فشن شد و شروع به مطالعه روی آن کرد. سپس صنعت رباتیک را کشف کرد و به آن علاقه‌مند شد. بعدها تصمیم گرفت که دو صنعت موردعلاقه‌اش را باهم ترکیب کند تا لباس‌هایش تلفیقی از مغز رباتیک و قلب هنری باشند.


در اواسط دهه 2000، کمپانی «آردوینو» را کشف کرد که در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کامپیوتری کار می‌کند. این شرکت از مجموعه‌ای از افراد تشکیل شده که از کیت‌های کامپیوتری و دستگاه‌های دیجیتال برای طراحی وسایل دیگر استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب