دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1396 - 12:36
سرتیپ گلفام تاکید کرد؛

دانشگاهیان سنگرهای جنگ نرم را حفظ کنند

بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان حفظ و نشر آثار ارتش و علیرضا افشار رئیس هیات عالی اندیشه‌ورزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز شنبه ۱ مهر در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.
کد خبر : 214897

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ و نشر آثار ارتش درباره تاثیر نهضت عاشورا بر دفاع مقدس گفت: تمامی الگوها، پیش‌بینی‌ها و آمارها موفقیت ایران در جنگ تحمیلی را غیر‌ممکن می‌دانستند و این تبعیت از نهضت عاشورا بود که به رزمندگان توان غلبه بر مشکلات را می‌داد.


او ادامه داد: تمامی ژنرال‌های آمریکایی و اندیشمندان نظامی جهان معتقد بودند ترورها و ناامنی‌های زیادی که در ۱۹ ماه پس از انقلاب در ایران اتفاق افتاد، بدنه انقلاب را دچار جراحت کرده و بهترین زمان برای ضربه‌زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.


گلفام درباره حضور فداکارانه نیروهای نظامی در جبهه‌های جنگ گفت: زمانی که جنگ شروع شد شهید نامجو که وزیر دفاع و رئیس دانشگاه افسری بود گروه بی‌‌نام‌ها را ایجاد کرد. این گروه متشکل از تحصیل کرده‌ها و دانشجوهای دانشگاه افسری بود که بلافاصله بعد از جنگ سازمان‌دهی شدند و به عنوان اولین گروه وارد جبهه جنگ شدند.


او با بیان اینکه تمامی اقشار مردم در جبهه‌ها حضور داشتند گفت: این تصور که فقط تعدادی از مردم‌ در برابر صدام ایستادند، درست نیست و تمامی اقشار اعم از ایرانیان غیر مسلمان، سپاه نوپا، تفنگ‌داران نیروی دریایی، لشگرها، ارتش و تمامی اقشار در برابر تهاجم دشمن ایستادند.


رئیس سازمان حفظ و نشر آثار ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقش رهبری امام خمینی در موفقیت‌های جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: حضرت امام، جنگ را از تهدید به فرصت تبدیل کردند. جنگ‏ چیز مهمی‏ نیست، حل می‏‌شود، ... اما مسئله دانشگاه یک مسأله فوق‌العاده است.


گلفام درباره توان نظامی ایران در دوران دفاع مقدس گفت: صنایع دفاعی ایران در آن زمان تماما وارداتی بود و ساخت صنایع نظامی توسط ایرانی‌ها خنده‌دار به نظر می‌رسید. در جنگ جوانان از همه چیز خود گذشتند و در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.


او درباره شرایط فعلی کشور و فشار دشمنان بر ایران گفت: اگر آمریکا جرأت حمله به ایران را پیدا نکرده است به واسطه حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و دشمنان هم به پشتوانه همان دفاع مقدس می‌دانند که امکان ‌تعرض نظامی به ایران را ندارند. قدرت پدافندی حال حاضر ایران فقط در مرزهای کشور خودمان نیست و تا ۴۰ کیلومتری مرزهای همسایگان ما می‌باشد و اگر در کشورهای همسایه که دچار جنگ با داعش هستند حضور مستشاری نمی‌داشتیم امروز درگیر جنگ در مرزهای ایران بودیم.


گلفام در پایان درباره تهاجم نرم دشمن به ایران گفت: مهم‌ترین تهدید دشمن در حال حاضر در حوزه جنگ نرم است و دانشگاهیان که پیشگام هستند باید این سنگر را به خوبی حفظ کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته