دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1394 - 10:28
رئیس دانشگاه خواجه نصیر به آنا خبر داد

آغاز فعالیت انجمن‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر

دکتر ضیا هاشمی، معاونت فرهنگی وزیر علوم، در روزهای گذشته اعلام کرده بود، در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها پیشنهادی مطرح شده که بر اساس آن برای افراد شرکت‌کننده در کرسی‌های آزاداندیشی مصونیت ایجاد شود. در صورت تصویب این طرح شرایط برای تشکل های دانشجویی و اظهارنظرهای دانشجویان بیش از پیش فراهم می‌شود.
کد خبر : 21478

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ دکتر علی خاکی صدیق، رئیس دانشگاه خواجه‌نصیر، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سئوال که آیا کرسی‌های آزاداندیشی در زمان استقرار دولت تدبیر و امید، توانسته‌اند شرایط بهتری را نسبت به گذشته داشته باشند گفت: این مطالب و مسائل بیشتر به حوزه علوم انسانی باز می‌گردد و از آن‌جایی که دانشگاه خواجه نصیر یک دانشگاه کاملا فنی- مهندسی است، شاید این مطالب را کمتر در دانشگاه خود داشته باشیم. البته نمی توانم بگویم در دانشگاه ما کرسی آزاداندیشی برگزار نمی‌شود، اما نسبت به دیگر دانشگاه‌ها این فعالیت‌های علوم انسانی کمتر است.


وی افزود: در دانشگاه ما یک سری جلسات با موضوعات آزاد اندیشی برگزار می‌شود. از طرف دیگر بسیج و جامعه اسلامی در تمامی دوران فعال بود و خوشبختانه به تازگی انجمن اسلامی نیز بعد از مدت‌ها که به دلایل مختلف اجازه فعالیت نداشت، توانسته است مجوز بگیرد، اما هنوز فعالیت خود را به صورت جدی آغاز نکرده است چرا که انتخابات خود را به شهریور موکول کرده‌اند.


خاکی صدیق ادامه داد:‌ دانشجویان ما هم سعی می‌کنند فعالیت‌های فوق برنامه داشته باشند و درباره موضوعات روز اظهارنظر کنند، اما شاید این نوع فعالیت‌ها در دانشگاه خواجه نصیر نسبت به دیگر دانشگاه‌ها کمرنگ باشد و دلیل این امر نیز تفاوت در ماهیت کار ما باشد. ما هم از این فعالیت ها در چارچوب مقررات نظام استقبال می‌کنیم. البته آن‌ها باید خط قرمزها را مدنظر قرار بدهند.


رئیس دانشگاه خواجه نصیر، در پایان با اشاره به فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان در آینده نزدیک در این دانشگاه تاکید کرد: در دانشگاه ما تازه انجمن اسلامی مجوز فعالیت گرفته است و درخواست برنامه برای ماه مبارک رمضان دارند و این برنامه محکی خواهد بود که آیا ما در کارمان موفق بوده ایم یا نه. امیدوارم که این انجمن از برنامه‌های خود در چارچوب قانون استفاده کند تا ما بتوانیم بگوییم در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه خود موفق بوده‌ایم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته