دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1396 - 12:49

اعزام 48هزار دانشجوی جهادگر به مناطق محروم

مسئول معاونت جهاد سازندگی بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد از ابتدای تابستان 96 تعداد 1208 گروه جهادی متشکل از 48هزار دانشجوی جهادگر در عرصه‌های عمران و آبادانی، بهداشت و سلامت، فرهنگی، کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، علمی و آموزشی به استان‌های مختلف اعزام شده‌اند.
کد خبر : 213372

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سازمان بسیج دانشجویی، صادق مفرد گفت: «امسال با توجه به استقبال خوب دانشجویان، رشد 15 درصدی در اعزام‌ها داشتیم و نسبت به تابستان گذشته، در تمامی استان‌ها حتی استان‌های گرمسیر که برگزاری اردو به دلیل آب و هوای گرم، سخت بود هم اردو برگزار شد.»


او ادامه داد: «در برخی استان به دلیل اتفاقات افتاده مثل زلزله در خراسان شمالی و رضوی و سیل در سیتان و بلوچستان و ... تمرکز گروه‌ها در این مناطق بیشتر و همچنین کار تخصصی در گروه‌ها هم رشد قابل توجهی داشته است. تمرکز گروه‌ها در حوزه عمرانی در موارد ساخت منبع آب،کانال کشی آب، آب‌رسانی شرب و کشاورزی بوده است.»


مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی افزود: «امسال دانشگاه آزاد نسبت به سال‌های گذشته همکاری خوبی داشته است. همچنین برخی دانشگاه‌های دولتی و پزشکی هم ورود جدی‌تری در امر کمک به گروه‌های جهادی داشتند ولی دستگاه‌های دولتی با توجه سخنان رهبری که در اولین جلسه هیات دولت بعد از رای اعتماد به وزرا که فرمودند از اردوهای جهادی حمایت کنید، هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. برخی دستگاه‌ها مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد به کمک بسیج سازندگی آمدند.»


او گفت: «کار جهادی گروه‌ها بعد از تابستان خاتمه پیدا نمی‌کند و به صورت جدی در طول سال در زمینه‌های خاص حاشیه شهرها، آسیب‌های اجتماعی و محرومینی که در دانشگاه‌ها حضور دارند در قالب امام حسن مجتبی (ع) صورت خواهد پذیرفت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته