دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1396 - 11:48
حسین قدیانی مطرح کرد؛

دانشگاه‌ آزاد اسلامی به دنبال مردمی‌شدن است

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور معتقد است که باید حوزه تحقیقات در کشور متحول شود، چراکه بسیاری از کشورها راهبردهای تحقیقاتی خود را تغییر داده‌اند.
کد خبر : 213328

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسین قدیانی در جلسه مخترعان، مبتکران و اساتید بسیج علمی و فناوری کشور گفت: اکنون راهبرد اصلی دنیا پژوهش و تحقیقات است. ما هم باید بر این اساس نوع تحقیقات‌مان را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی مشخص کنیم.


او افزود: ادعای غربی‌ها این است که با دانش به سمت اهداف‌شان پیش بروند و این دانش توانسته در بسیاری از زمینه‌ها عامل موفقیت‌شان باشد.


رئیس سازمان بسیج علمی کشور ادامه داد: ما باید تغییرات راهبردی در مسائل‌مان داشته باشیم و حوزه تحقیقات‌مان را تغییر دهیم. همان‌گونه که حضرت امام‌(ره) همه امورات را مردمی کردند و حتی جنگ را با حضور مردم اداره کردند، ما هم باید انتقال علوم را مردمی کنیم.


او ادامه داد: مدیریت دانش و تغییر مدل تحقیقاتی از وضعیت دولتی و شرکت‌های خصوصی به مدل مردمی، دو راهبردی است که باید دنبال شود.


قدیانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز خوشبختانه به مسیر اصلی خود برگشته است و به دنبال مردمی شدن و نه خصوصی شدن است. تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. بسیج در برخی از حوزه‌های علمی در رده‌های برتر است و با همکاری سایر نهادها می‌تواند قدم‌های مناسبی برای رشد علمی کشور بردارد.


همچنین دو معاونان بسیجی دانشگاه‌ها درباره تقویت بسیج علمی کشور و گسترش حوزه‌های فعالیت بسیج علمی در جهان اسلام سخن گفتند و خواستار بازنگری در علوم انسانی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته