دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1396 - 11:37
محمدیان در گردهمایی مدیران گروه‌های معارف دانشگاه آزاد؛

ظاهر دانشجویان ملاک دینداری نباشد/ لزوم تلاش همگانی برای جلوگیری از تجاوز به بیت‌المال

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه برخی با اعتماد به نفس می‌گویند خوردن بیت‌المال از شیر مادر هم حلال‌تر است، باید تلاش کنیم و نگذاریم عده‌ای به بیت‌المال تجاوز و آن را حیف و میل کنند.
کد خبر : 211938

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان در گردهمایی مدیران و اعضای هیات علمی گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در واحد علوم تحقیقات گفت: درس معارف یکی از دشوارترین دروس برای استادان در دانشگاه‌ها است. معارف از یک نگاه درسی آسان و از نگاه دیگر بسیار حساس و خطیر است، یعنی استاد معارف قرار نیست که فقط از روی کتاب و شکل و شمایل کلی از آموزه‌های دینی برای دانشجویان توضیح دهد، بلکه او باید متوجه اخبار روز و علوم روز نیز باشد، زیرا دانشجویان از او توقع پاسخ دارند.


او در این باره توضیح داد: اگر فردی مشکل مالی یا خانوادگی داشته باشد، استاد معارف باید جواب بدهد. اگر در کشور املاک و حقوق نجومی رخ دهد باز هم باید این استاد معارف به دانشجویان پاسخگو باشد که متاسفانه یک عده نامرد خوردند و بردند و دیگر خبری هم از این مفاسد نشد. یا اینکه یک دفعه شخصی مانند بابک زنجانی رونمایی می‌شود و اینجا هم باز دوباره استاد معارف است که باید جوابگو باشد یا اصلا خود دانشگاه آزاد اسلامی که دانشجویان می‌گویند پول ما صرف چه کارها و اموراتی می‌شود در اینجا باز هم باید استاد معارف جوابگو باشد.


محمدیان یادآوری کرد:‌ سال‌های پیش به یکی از شهرها رفتم تا از دانشگاهی بازدید کنم به محض اینکه وارد شهر شدم، بنرهایی را با عکس بنده و خوش‌آمدگویی خارج و داخل دانشگاه دیدم و خیلی هم ناراحت شدم. فوری با رئیس واحد تماس گرفتم و گفتم فلانی دانشجویان با دیدن بنرهای من به روح پدر و مادرم رحمت فرستادند یا لعنت؟ به رئیس واحد گفتم دانشجو پیش خودش چه فکری می‌کند، اگر تصور کند که این پول‌ها از جیب دانشجویان و خودشان هزینه شده است حق دارند که بر پدر و مادر من لعنت بفرستند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کار استادان معارف را بسیار سخت و دشوار دانست و گفت: خوشبختانه دکتر رهبر تعهد به شایسته‌‌سالاری و مسائل بیت‌المال دارد. مردم از ما انتظار کار خارق‌العاده را ندارند اما توقع رابطه و پارتی‌بازی را هم از ما ندارند. ما نباید ظاهر و تیپ و قیافه دانشجویان را مورد ملاک قرار دهیم، زیرا دانشجویانی که ظاهرشان به روز است از ما متدین‌تر، پاک‌تر و خوش قلب‌تر هستند.


او در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افرادی که می‌گویند جوانان در دانشگاه‌ها دین‌گریز شده‌اند گفت: جوانان ما دین‌گریز نیستند، اما دینی را که برای آنها گفته‌ایم را درمان نمی‌بینند.


محمدیان ادامه داد: متاسفانه برخی با اعتماد به نفس می‌گویند خوردن بیت‌المال از شیر مادر هم حلال‌تر است، مانند آنهایی که در زمان امام حسین (ع) از بیت‌المال پول غارت می‌کردند و سر همین موضوع سید‌الشهداء با آنها جنگ کرد، چون اعتقاد داشتند پول بیت‌المال حق آنان است. بنابراین همه ما باید در حفظ بیت‌المال کوشا باشیم. متاسفانه وقتی اسم پست و سمت می‌آید گوشی‌های ما از تماس‌های زیاد هنگ می‌کند، زیرا برخی با کمال پررویی به دنبال سمت هستند و می‌گویند می‌خواهیم رئیس فلان واحد دانشگاه شویم.


او در پایان افزود: دنیا ظاهر خوب اما باطن بد دارد، آخرت هم ظاهری بد اما باطنی خوش دارد؛ بنابراین ما نباید به ظواهر آدم‌ها و دنیای مادی توجه داشته باشیم و باید برای پیشرفت ایران اسلامی و دانشگاه آزاد تلاش کنیم و نگذاریم عده‌ای به بیت‌المال تجاوز و آن را حیف و میل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته