دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 19:21
در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان مطرح شد:

حجت الاسلام آزادی‌خواه: کشتار میانمار از عواقب نزدیکی به آمریکاست/ حاجی دلیگانی:‌ وزارت‌ امور خارجه اقدام عملی انجام دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در برابر دفتر سازمان ملل متحد در تهران، کشتار و نسل کشی در میانمار را محکوم کردند.
کد خبر : 211023

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حاجی دلیگانی در ابتدای این تجمع گفت: مگر نمی شنویم صدای مسلمانان میانمار را که بین زندگی کردن و دست کشیدن از اسلام مخیر شده اند؟ مگر ما پیرو پیامبری نیستیم که فرمود هرکس استغاثه مسلمانی را بشنود و به یاری او نرود مسلمان نیست؟


او ادامه داد: ما می خواهیم به یاری مسلمانان مظلوم میانمار بشتابیم.


حاجی دلیگانی افزود: مگر ما پیرو امام علی علیه السلام نیستیم که فرمود یاور مظلومین باشید. مگر مردم میانمار مورد ظلم قرار نگرفتند؟


نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردم میانمار به وضع فجیعی سوزانده می شوند و از وطنشان رانده می شوند و ما فقط برخی از آن ها را می شنویم. باید دشمن را درست بشناسیم همه این جنایات توسط آمریکا، انگلیس و ایادی آن ها انجام می شود.


حاجی دلیگانی درباره سکوت جوامع بین المللی گفت: چه اتفاقی افتاده است که سازمان ملل صدایش در نمی آید و هیچ محکومیتی در این خصوص انجام نمی دهد. آیا این کشتار نسل کشی نیست؟ شما که برای یک حیوان اشک می ریزید چرا برای این کشتارها سکوت کردید. سازمان مللی که سر سپرده امریکاست برای مسائل مالی خود در برابر این جنایات سکوت کرده است.


او در ادامه گفت: همه مستکبرین دنیا بدانید که ما پوزه آن ها را به خاک میمالیم و به فرموده و وصیت امام باید بسیج جهانی تشکیل دهیم. همانطور که رهبری فرمودند «جبهه مقاومت را در غرب آسیا تشکیل دادیم» و در تمام دنیا نیز تشکیل خواهیم داد و سازمان هایی که از استکبار جهانی حمایت می کنند را مضمحل می کنیم.


حاجی دلیگانی بر حرکت های جدی تر در برابر این جنایات تاکید کرد و گفت: قوه قضائیه وظیفه دارد پرونده ای برای این جنایتکاران تشکیل دهد و به آن رسیدگی کند. رسانه ها باید ابعاد این جنایت را پوشش دهند و همچنین وزارت‌امور خارجه از لاک تدافعی در بیاید و اقدام عملی انجام دهد.


کشتار میانمار از عواقب نزدیکی به آمریکاست


حجت الاسلام آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی نیز در تجمع دانشجویان مقابل سازمان ملل در سخنانی گفت: اولین کسی که علیه جنایات میانمار در کشور موضع گیری کرد شخص رهبر انقلاب اسلامی بود و این گویای حضور رهبری جامع الشرایط در راس نظام اسلامی است که‌علیه ظلم ظالمان موضع می گیرد.
او افزود: اگر رهبری با بصیرت در میدان باشد اما جوان با بصیرتی در میدان و صحنه حضور نداشته باشد این ظرفیت به خوبی احساس نمی شود و این گویای حضور جوانانی بصیر مانند شما در این مسیر است.
آزادی خواه در ادامه سخنان خود به نقشه امریکا و اسراییل در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: حرکت صهیونیستی و امریکایی در منطقه در معرفی شیعه انگلیسی از نظر ما مردود است. ما حرکت های تکفیری و داعشی را محکوم میکنیم و معتقدیم هر که دین اسلام‌ را به درستی شناخت، عاشق این دین شد و اسلامی که این کشورها نشان می دهند، ساختگی است.
این نماینده مجلس گفت: نسل کشی در میانمار محصول توطئه های امریکایی در منطقه است. آن هایی که مدعی عدم رعایت حقوق بشر در ایران هستند بگویند آیا در جمهوری اسلامی که از فرق مختلف شیعه، سنی، ارمنی و زرتشی نماینده در پارلمان وجود دارد، حقوق بشر رعایت نمی شود یا در کشورهای آن ها که حتی یک‌بیانیه در قبال مظلومیت مردم مظلوم میانمار صادر نکردند.
او در ادامه خطاب به کسانی که در داخل کشور خواستار ارتباط با امریکا هستند گفت: تفکری که‌ امروز دنبال ارتباط با امریکاست، جنایات امروز میانمار و یمن و مصر را ببینند و عواقب همراهی و نزدیکی با این کشور را درک کنند.
این‌ نماینده مجلس افزود: معتقدیم تفکر ولایی آموزه‌های اسلامی و قرآنی امروز وحدت‌ آفرین است و با تمسک به‌ آن‌ها پیشرفت خواهیم کرد.
آزادی‌خواه در پایان گفت رابطه ذلیلانه با امریکایی‌ها را محکوم می کنیم و هرگز زیر بار این رابطه نخواهیم رفت.


بیانیه صادره در این تجمع به شرح زیر است:


بسم الله القاصم الجبارین
پیامبر اکرم(صلى الله علیه و آله) فرمودند: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»
«کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد کمک‌خواهی سر می‌دهد و بی‌تفاوت باشد، مسلمان نیست.»
همزمان با ایام حج و اعیاد سعید قربان و غدیر، مسلمانان مظلوم میانمار، مجدداً توسط نیروهای دولتی و بودائیان افراطی این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند. فجایع انسانی روزهای اخیر علیه مسلمانان مظلوم میانمار، توجه و نگرانی هر انسان آزاده و باوجدانی را به خود جلب کرده است. روزها از پی هم می‌گذرند اما همچنان مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر، موضع خود را مشخص نکرده‌اند. همان نهادهایی که هر روز مسلمانان را به خاطر احکامی همچون قصاص و جهاد به خشونت و نقض حقوق بشر متهم می‌کردند، امروز در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار "سکوت مرگ" پیشه کرده‌اند. نهادهای بین المللی، تحت سیطره‌ی کشورهای غربی قرار گرفته و به دلیل دوستی با حکومت جائر و جنایتکار میانمار، به وظایف انسانی و قانونی خود عمل نمی‌کنند.
ما به عنوان پیشگامان جنبش دانشجویی مسلمان و به نمایندگی از جوانان مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید اقدامات غیرانسانی حکومت و افراطیان بودایی، مواضع خود را به شرح ذیل اعلام می‌داریم:
۱- استاندارد دوگانه‌ی کشورهای عضو شورای امنیت در خصوص کشتارهای میانمار، قطعاً به تضعیف جایگاه این شورا و سازمان ملل در بین مسلمانان و دیگر مردم آزاده‌ی دنیا منجر شده است. مردم دنیا وقتی می‌بینند به رؤسای حکومت‌های افراطی و جنایتکار در غرب و شرق آسیا که در حال نسل کشی مردم غیرنظامی و مظلوم یمن، فلسطین، بحرین، کشمیر و میانمار هستند، جایزه‌ی صلح نوبل تعلق می‌گیرد، به حقیقت پوشالی شعارهای دفاع از حقوق بشر این کشورها پی می‌برند.
۲- امروز دیگر هنگامه‌ی سکوت و انفعال نیست و این سکوت به منزله‌ی تأیید جنایت‌های مزدوران سفاک استکبار در سراسر دنیا محسوب خواهد شد و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. وقت آن رسیده که تمامی مردم دنیا و به خصوص مسلمانان، فریاد آزادی‌خواهی سر داده و با یکدیگر متحد شده و در برابر استکبار و عوامل وابسته به او در سرتاسر دنیا بایستند. از رؤسای تمامی کشورهای اسلامی و دیگر دولت‌های مستقل دنیا دعوت می‌کنیم تا با تشکیل یک جبهه‌ی متحد در برابر این جنایتکاران، از اقدامات خون‌بار آن‌ها جلوگیری نمایند.
۳- از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه توقع می‌رود از تمام ظرفیت اجرایی و دیپلماتیک خود در بین کشورهای جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری‌های اسلامی به خوبی استفاده نموده و با برگزاری جلسه‌ی اضطراری برای بررسی کلیه‌ی راهکارهای حل معضل میانمار، پا به عرصه‌ی دفاع از این مردم مظلوم گذارند. همچنین بر دستگاه قضایی و ریاست محترم قوه‌ی قضائیه فرض است که مطابق دستورات اخیر رهبری، از تمامی ظرفیت‌های حقوقی موجود برای پیگیری این موضوع استفاده نموده و دست از این انفعال بین المللی در حوزه‌ی دفاع از حقوق بشر بردارند. امروز جمهوری اسلامی و مسلمانان هستند که باید از دولت‌ها و نهادهای مدعی در سطح جهان، مطالبه‌ی رعایت حقوق بشر را داشته باشند و آن‌ها را در جایگاه پاسخگویی نسبت به بشریت بنشانند.
در پایان بار دیگر از تمامی مسلمانان و مردم آزاده‌ی دنیا درخواست می‌کنیم که دست از اختلافات جزئی قومی و مذهبی برداشته و با تشکیل جبهه‌ی متحد مستضعفین، دست به اقدامات عملی و ملموس در قبال این زورگویان متجاوز بزنند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
امضاء:
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور


اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور (دفتر تحکیم وحدت)


اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور


اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته