دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 11:00

استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس هند

دهلی در مدارس دولتی خود سیستم خورشیدی 100 کیلوواتی نصب کرد.
کد خبر : 210753

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از نفت‌خبر، شرکت برق هند اعلام کرد که نصب یک سیستم خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی روی سقف مدارس دهلی را با موفقیت انجام داده است. این پروژه بخشی از ماموریت ملی تامین انرژی به وسیله خورشید است که هر ساله ۱۴۵ هزار واحد الکتریکی، برق تولید می‌کند و یکی از موثرترین روش‌هایی است که می‌توان انرژی برق مورد نیاز در مدارس را تامین کرد.


شرکت KOR Energy در پروژه خود از واحدهای پلی کریستالی ۳۱۵ کیلوواتی استفاده کرد که حداکثر عملکرد و سازگاری را دارند. این سیستم با نظارت از راه دور توانایی تشخیص دقیق خطا را دارد.


مدیر شرکت هندی KOR Energy در این باره گفت: «ما از این که این پروژه را در یک مدرسه اجرا کردیم و توانستیم به تعهدی که به نخست وزیر در مورد استفاده از انرژی پاک داده بودیم، از طریق انرژی خورشیدی عمل کنیم؛ بسیار خوشحالیم و به طور مداوم به دنبال فرصت‌هایی برای بهره‌برداری از منابع انرژی تجدیدپذیر در جهت تامین انرژی هستیم».


وی ادامه داد: «می‌دانیم که خورشید در ساعات محدودی در دسترس است بنابراین هدف ما کمک به هند برای تجهیز تاسیسات به وسیله فناوری‌های مربوط به انرژی تجدیدپذیر است. سیستم خورشیدی نصب شده در حدود ۱۲ هزار واحد برق تولید می‌کند که باعث صرفه‌جویی ۸۵ هزار روپیه در هر ماه خواهد شد بنابراین استفاده از چنین سیستمی در صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار موثر است».


مدرسه دولتی دهلی از شرکت دولتی هند برای این طرح کمک هزینه دریافت خواهد کرد. این شرکت ۳۰ درصد از هزینه‌های مربوط به پروژه‌های انرژی خورشیدی مدارس، دانشکده‌ها و مراکز غیردولتی را به صورت یارانه پرداخت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته