دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1396 - 15:01

فراخوان چهارمین همایش ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران

چهارمین همایش دوسالانه ملی «پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران» از سوی انجمن جامعه‌شناسی ایران با همکاری برخی انجمن‌های علمی و نهادهای دانشگاهی و پژوهشی کشور در روزهای 6 و 7 دی برگزار می‌شود.
کد خبر : 208974

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ چهارمین همایش دوسالانه ملی «پژوهش اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران» با محور ویژه «نابرابری و عدالت اجتماعی» برگزار می‌شود. این همایش عرصه‌ای را برای صاحب‌نظران و علاقه‌مندان علوم اجتماعی فراهم می‌کند تا درباره پژوهش اجتماعی و فرهنگی و دستاوردهای آن برای توسعه و ترویج دانش، بهبود سیاست‌گذاری‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی و تسهیل همکاری‌های بین نهادی بحث و گفت‌وگو کنند.


محورهای عمومی همایش شامل طرح و معرفی دستاوردهای پژوهش اجتماعی و فرهنگی در قلمروهای تخصصی جامعه‌شناسی نظیر جامعه‌شناسی دین، خانواده، تاریخی، زنان و جنسیت، هنر، صلح، توسعه روستایی، اخلاق، اقتصادی، پزشکی و سلامت، احساسات، آینده پژوهی، سیاست اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی، مسائل اجتماعی و همچنین در قلمروهای بین رشته‌ای و سایر رشته‌های علوم اجتماعی مانند؛ مطالعات فرهنگی و ارتباطات، علوم سیاسی، جمیعت شناسی، انسان شناسی، مددکاری اجتماعی، رفاه اجتماعی، برنامه‌ریزی اجتماعی و روانشناسی اجتماعی، جامعه‌شناسیِ پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی در ایران، جایگاه طرح‌های ملی پژوهش اجتماعی و فرهنگی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه اجتماعی اقتصادی، نقد و بررسی دستاوردهای نهادهای تحقیقاتی اثرگذار در عرصه پژوهش اجتماعی و فرهنگی، نقد و بررسی تجربیات و دستاوردهای پژوهشی نهادهای مدنی و کاربرد روش‌های کمی، کیفی و ترکیبی در پژوهش‌های اجتماعی و فرهنگی ایران است.


در محور ویژه همایش با موضوع نابرابری و عدالت اجتماعی موضوعاتی با سرفصل‌های قشربندی اجتماعی و انواع نابرابری‌های اجتماعی در جامعه ایران، تبیین نابرابری‌های اجتماعی در جامعه ایران،‌ پیامدهای نابرابری‌های اجتماعی در جامعه ایران و آثار و پیامدهای سیاست‌گذاری بر نابرابری و عدالت اجتماعی ارائه می‌شود.


دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه الزهرا (س)، سازمان بهزیستی کشور، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات از جمله حامیان این همایش هستند.


مهلت ارسال چکیده اولیه و مفصل مقالات تا 30 مهر در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان برای اطلاع از شیوه‌نامه ارسال چکیده و اصل مقالات باید به لینک https://goo.gl/dRgrqB مراجعه کنند. نتایج داوری چکیده مقالات 15 آبان اعلام می‌شود و مهلت ارسال متن کامل مقالات 30 آبان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته