دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1396 - 16:41

شرکت HP بخش نرم‌افزاری را به انگلیس فرستاد

شرکت آمریکایی Hp که در دوران پس از تقسیم خود به‌سر می‌برد، پس محکومیت قضایی و مشکلات زیاد، کارهای نرم‌افزاری را تعطیل می‌کند.
کد خبر : 208380

به گزارش گروه علم وفناوری آنا به‌ نقل از رویترز، شرکت تولید پرینترهای Hp که در سال 2015 به دو بخش HPE و Hp تقسیم شد اعلام کرده بخش زیادی از فعالیت‌های نرم‌افزاری خود را تعطیل و به همکار انگلیسی خود می‌سپارد.


این اعلامیه به‌دنبال یک محکومیت قضایی و زیان‌هایی که بالغ بر 11 میلیارد دلار برآورد می‌شد صادر شده است و طی آن تمرکز شرکت روی کارهای رایانش ابری و دیتاسنترها ذکر شده است.


شرکت آمریکایی اچ‌پی که زمانی با تولید نخستین پرینترهای لیزری ارزان‌قیمت، توانست در تمام دنیا به فروشی مافوق تصور و رشدی چشمگیر دست‌یابد، پس از بحران اقتصادی سال‌های 2008 و 2009 آمریکا، هرگز رونق خود را به‌دست نیاورد و در آخر به دو بخش تقسیم شد.


اچ‌پی‌ئی یا همان هولت پکارد اینترپرایز، بخشی‌ است که رایانش ابری، دیتاسنتر، سرور و نرم‌افزارهای اچ‌پی را تولید می‌کند و یک همکار انگلیسی نیز دارد. این بخش اعلام کرده که برای تمرکز بیشتر روی مساله رایانش ابری و مراکز نگهداری داده‌ها، تصمیم گرفته غیر بخش کوچکی از کارهای نرم‌افزاری، بقیه را به شریک انگلیسی خود بسپارد.


اچ‌پی‌ئی از این پس باید با چالش طراحی نرم‌افزار مناسب برای رایانش ابری و دیتاسنترها دست و پنجه نرم کند تا بتواند به حیات خود ادامه دهد. این شرکت اکنون سه پرونده بزرگ قضایی-مالی در آمریکا دارد که علیه مدیران سابقش طرح کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته