دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران در رتبه دهم رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان/ ناپولی؛ میزبان سی‌امین دوره

پرونده بیست و نهمین دوره مسابقات دانشجویان جهان با برگزاری مراسم اختتامیه در شهر تایپه بسته شد و افتخارآفرینان دانشگاه‌های ایران امشب در میان استقبال سرپرست وزارت علوم و سایر مسئولان وارد کشور می‌شوند.
کد خبر : 208206

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این رقابت‌ها ژاپن با کسب ۱۰۱ مدال شامل ۳۷ مدال طلا، ۲۷ نقره و ۳۷ برنز در جایگاه اول ایستاد. کره‌جنوبی با ۸۲ مدال شامل ۳۰ طلا، ۲۲ نقره و ۳۰ برنز دوم شد و چین تایپه با ۹۰ مدال شامل ۲۶ طلا، ۳۴ نقره و ۳۰ برنز در رده سوم قرار گرفت. کشورهای روسیه و آمریکا نیز به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم این مسابقات قرار گرفتند.


کاروان ورزشی دانشجویان ایران متشکل از رشته‌های ووشو، والیبال، تیراندازی با کمان، وزنه‌برداری، تکواندو، جودو، بدمینتون، شمشیربازی در این رقابت‌ها حاضر شد که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان کسب ۲۳ مدال شامل ۸ طلا، ۴ نقره و ۱۱ برنز بود و ایستادن در رده دهم جدول رده‌بندی را ازآن خود کردند.


اولین مدال ایران در این دوره از مسابقات توسط فاطمه حسام در پومسه (مدال برنز) و آخرین مدال هم توسط تیم والیبال (مدال طلا) به دست آمد. ایران در این دوره رکورد کسب مدال را در تاریخ حضورش در این رقابت‌ها شکست. ضمن اینکه برای اولین بار در تاریخ یونیورسیادهای دانشگاهی در رشته گروهی والیبال موفق به کسب مدال طلا شد.


در آئین اختتامیه که در تایپه برگزار شد مشعل بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان خاموش شد. پرچم این رقابت‌ها از سوی مسئولان فیزو به نماینده کشور ایتالیا میزبان سی امین دوره یونیورسیاد در سال ۲۰۱۹ تحویل شد. قرار است این مسابقات در ناپولی ایتالیا برگزار شود. این آئین با نمایشی زیبا با نام تو عاشق تایپه هستی شروع و یک نمایش با نام یک دنیای جدید زیبا و حضور ورزشکاران در پایان مراسم همراه بود. مستندی از برگزاری رقابت‌ها و پشت صحنه تلاش میزبان نیز به نمایش درآمد. «اولگ» رئیس فیزو در پایان ضمن تشکر از تلاش شش ساله میزبان برای برگزاری این رویداد جهانی خاطرنشان کرد که تایپه توانست فراموش نشدنی‌ترین خاطرات برای دانشجویان را رقم بزند.


اسامی مدال‌آوران ایران در مسابقات یونیورسیاد به شرح زیر است:


مدال طلا: آرمین هادی‌پور (تکواندو)، هادی تیران ولی‌پور (تکواندو)، سعید رجبی (تکواندو)، میرهاشم حسینی (تکواندو)، عرفان آهنگریان (ووشو)، جعفر شیرزاده (ووشو)، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی والیبال دانشجویان


مدال نقره: تیم کامپوند مردان (یاسر عمویی، میلاد رشیدی و امید طاهری)، تیم شمشیربازی مردان (علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی)، رامین حسنیقلی زاده (تکواندو)، آرزو سلیمی (ووشو)


مدال برنز: فاطمه حسام (پومسه)، مهدی جمالی (پومسه)، محمد فتوحی (شمشیربازی)، محمد رهبری (شمشیربازی)، تیم پومسه پسران (مهدی جمالی، محمد جواد خیری و امیررضا مهربان)، پومسه میکس (امیررضا مهربان و مهسا صادقی)، ملیکا میرحسینی (تکواندو) کیا قدمی (وزنه برداری)، ناهید کیانی (تکواندو) فاطمه حیدری (ووشو)، امیر محمدرضایی (ووشو)


کاروان ورزشی دانشجویان کشور امشب ساعت۲۰:۳۰ از طریق بانکوک به ایران بازمی‌گردند و این کاروان مورد استقبال دکتر سید‌ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، دیگر مسئولان وزارت علوم، وزارت ورزش، سازمان امور دانشجویان، کمیته ملی المپیک و مسئولان فدراسیون‌های ورزشی قرار گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته