دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 17:59

فعالیت۲۲۴۷ دانشجوی فعال در شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی

براساس اعلام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۲۲۴۷ دانشجو فعال در ۴۰۷ واحد شورای صنفی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فعالیت می‌کنند.
کد خبر : 206947

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مفدا، شوراهای صنفی مجموعه‌ای از دانشجویان را شامل می‌شود که به منظور پیگیری امور صنفی، رفاهی و آموزشی مرتبط آنها و پیگیری حقوق و حفظ حریم قانونی دانشجویان گردهم آمده و بر‌اساس ضوابط و قوانین مربوطه فعالیت می‌کنند.


وجود و تشکیل شوراهای صنفی علاوه بر نقش بسیار مهمی که در مرتفع شدن مشکلات صنفی و رفاهی دانشجویان ایفا می‌کند، منجر به ایجاد حس هم‌دلی، تقویت روحیه کار گروهی و مشارکت اجتماعی دانشجویان می‌شود.


در سال‌های گذشته روند تشکیل و رشد شوراهای صنفی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کم فروغ بود. اما در دولت تدبیر و امید و با نگاه ویژه‌ای که مسؤولان فرهنگی و دانشگاهی این دولت به نسل جوان داشتند، شوراهای صنفی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور احیا شده و شروع به فعالیت کردند.


در اولین گام پس از حدود یک‌سال کار مطالعاتی، ابلاغ آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی تشکیل شورای صنفی دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۳۹۴ توسط اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تدوین و برای اجرا به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.






























موضوع



سال ۹۲



سال ۹۳



سال ۹۴



سال ۹۵



سال ۹۶



تعداد اعضای فعال شورای صنفی دانشجویان



-



-



۱۹۶۷



۱۹۶۷نفر



۲۲۴۷ نفر



تعداد واحدهای شورای صنفی دانشجویان



-



-



۳۶۵ واحد



۳۶۵ واحد



۴۰۷ واحد



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته