رباتها از پاییز امسال به مدرسه میروند
به گزارش گروه رسانههای دیگر آنا از فارس، کارن پانتا، یکی از مسئولان دانشگاه تافتس در ماساچوست آمریکا، معتقد است نرمافزارهای هوش مصنوعی و رباتهای انساننما نقش فزایندهای در مهدکودکها و آموزشهای پیشدبستانی ایفا خواهند کرد.
وی افزود که در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور رباتها در محیطهای آموزشی پیش دبستانی خواهیم بود و آنها با استفاده از نرمافزارهای انتقال احساسات و عاطفه میتوانند با دیگر انسانها در کلاسهای درس تعامل داشته باشند. از این فناوریها در آینده برای تدریس و تعلیم به طور گسترده استفاده خواهد شد.
رباتها هم میتوانند بر درک و دانش خود بیفزایند و هم میتوانند برای آموزش مهارتهای اساسی زبانی، کدنویسی رایانهای و کمک به برخی کودکان دارای مشکلات خاص ذهنی و حرکتی به کار گرفته شوند.
یکی از این برنامههای رباتیک Newsela نام دارد که ارتقای تواناییهای کودکان برای خواندن مطالب مختلف را ممکن میکند و اخبار ساده را روی یک برنامه خاص در محیط تبلت به نمایش میگذارد. در حال حاضر در 75 درصد از کلاسهای درس در آمریکا از این خدمات بهره گرفته میشود.
ربات خاص دیگری که به همین منظور طراحی شده Pepper یا فلفل نام دارد که میتواند افرادی مانند سالمندان یا معلولان را که نیاز به همراهی دارند، یاری دهد. این ربات به نرمافزار تشخیص عواطف و احساسات مجهز است و میتواند حال و هوای انسانها را از طریق بررسی لحن و حالات چهره آنها درک کند. ربات دیگری به نام Rubi Project با اهداف مشابه برای استفاده در کلاس درس طراحی شده است.
نکته جالب این که بررسیها نشان میدهد آمریکا در زمینه استفاده از فناوریهای رباتیک در کلاسهای درس از کشوری مانند سنگاپور و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی عقب افتاده است.
انتهای پیام/