دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجتبی علوی فاضل:

موفقیت‌های روز افزون کشور مدیون ایثارگری‌های آزادگان، جانبازان و شهداست

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی بر نقش تأثیرگذار آزادگان، جانبازان و شهدا در موفقیت‌های روز افزون کشور تأکید کرد.
کد خبر : 204699

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی برگزار شد.


دکتر مجتبی علوی فاضل، رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی در این مراسم با بیان اینکه ما مدیون ایثارگری آزادگان سرافراز، جانبازان، شهدا و ایثارگران هستیم، گفت: «قدر ایثارگری و مجاهدت شما را می‌دانیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد که از برکت حضور و همکاری این عزیزان شاهد موفقیت‌های روزافزون کشور و دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.»


در این مراسم از ایثارگری‌ها و رشادت‌های دکتر سیدرضا موسوی‌نیا، مدیرکل هماهنگی استان‌ها و دکتر علیمردان عظیمی، مدیرکل هیأت‌های امنای استانی دانشگاه که هر دو از آزادگان سرافراز دفاع مقدس هستند با اهدای تاج گل تقدیر و تشکر شد.


دکتر عظیمی در این مراسم با روایت چگونگی اسارت خود در ارتفاعات بمو در منطقه دربندی‌خان عراق به شرایط دشوار جنگ در این منطقه و سرمای شدید آن اشاره کرد. او در سن 19 سالگی در حالی به اسارت دشمن درآمد که در درگیری شدیدی مجروح شده بودند.


دکتر موسوی‌نیا نیز که در زمان اسارت 18 سال سن داشت و پس از مجروحیت در جبهه شرق بصره به اسارت نیروهای عراقی درآمد، خاطره‌ای از لحظه شنیدن خبر آزادیشان در اردوگاه موصل عراق از سوی بلندگوی اردوگاه بازگو و به این نکته اشاره کرد که بعد از 8 سال اسارت تنها در شب آخر اسارت، آزادگان فرصت یافتند ستاره‌های آسمان را ببینند و از شرایط سخت دوران اسارت مطالبی را بازگو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته