دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 16:37
حجت‌الاسلام علی عسکری*

در سوگ شهید سربریده محسن حججی

کد خبر : 202762

موید خراسانی خادم بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام و شاعر اهل البیت خطاب به امام حسین علیه السلام می‌گوید:


ای سرت چون ماه سرگردان به روی نیزه‌ها


از غمت خون عقده بسته در گلوی نیزه‌ها


من فدای حنجر خشکت که نوشیده است آب


گه زجام دشنه‌ها، گاه از سبوی نیزه‌ها


با مروری کوتاه به تصاویر لحظه‌های اسارت و نوع شهادت شهید جوانمرد غیور و ایرانی محسن حججی در مصاف با تکفیریان زمان در سوریه یادم آمد از تشرفی که سالیانی پیش از این، همراه با جمعی از اساتید به همراه خانواده به این کشور داشتیم. در این سفر سعی کردیم قیام امام حسین (ع) و آثار حیاتبخش آن را واکاوی کنیم. سخن و کلام به مشهد النقطه رسید که طبق مستندات تاریخی این مکان زیارتی در شهر حلب قرار دارد و منظور از آن همان دیر راهب نصرانی است.


در کتابهای تاریخی و مورد قبول بسیاری خوانده‌ایم که وقتی سر مبارک امام حسین (ع) را یزیدیان از کربلا بسوی شام می بردند سر مبارک حضرت در نقطه یاد شده قرآن تلاوت کرد و راز کرامت و اعجاز ولایت الهی را آشکار ساخت و مسلمان شدن راهب نصرانی را در پی داشت. نظر به عظمت معنوی و زیارتی بودن این مکان تصمیم گرفتیم یک روز کامل در حلب بمانیم و با سر بریده کشتی نجات امت، امام حسین علیه السلام تجدید عهد کنیم.


به دوستان همراه گفتم با ابراهیم نصرالله امام جمعه وقت شهر حلب که مهمان کنگره جهانی امام رضا (ع) بودآشنا هستم. با تشویق آنها سعی کردم شماره تماس با ایشان را پیدا کنم و ارتباط بگیرم وی پس از مسرت و خوشحالی، قرار گذاشت در دفترش در مشهد النقطه همدیگر را ملاقات کنیم معلوم شد نماز جمعه را در این مکان مقدس برگزار می کند. مکان شریفی که روزی دیر راهب نصرانی بود و امروز حکم مسجد را پیدا کرده است.


نهار را مهمان ابراهیم نصرالله بودیم و به گرمی از جمع ما پذیرایی کرد. ایشان که تولیت قانونی و شرعی مشهد النقطه بود دستور داد با حضور رسمی اعضاء هیئت امناء، غبارروبی ضریح سنگ مقدسی که سر مقدس امام حسین (ع) روی آن قرار داده شده بود و قطره خونی از سر مبارک حضرت بر آن چکیده بود بر انجام برسد. سپس یاد نامه و لوحهای نوشتاری علماء و مراجع بزرگ از جمله آیت ا... العظمی حکیم در مورد عظمت مشهد النقطه و اعجاز و تغییر حاصل آمده در آن سنگ را ارائه کرد و گفت: آنها پس از زیارت سنگ مقدس مطالب مکشوف و عاشقانه خود را نوشته اند تا به عنوان سند نگهداری شود. وی توضیح داد سالها این مکان در دست اسرائیل بود و سیف الدوله این مسجد و محل زیارتی متعلق به مسلمانها را طی یک حرکت جهادی از دست دشمن خارج کرده است.


در هر حال پس از تلاوت قرآن و مولودی خوانی درب ضریح کوچک که بر صخره های سنگی بنا شده گشوده گشت و عطر نابی در فضا پیچید. نظر به کوچکی ضریح فقط امکان حضور چند نفر در داخل آن میسر بود. به دستور تولیت محترم در گروه های کم و چند نفره امکان زیارت حاصل شد. بنده و همسرم همراه ابراهیم نصرالله داخل ضریح شدیم. پس از کنار زدن نذورات پرده سبز روی سنگ مقدس را برداشت. سنگی که به گمان من حجرالاسود اما تبرک یافته به خون حسین علیه السلام بود.سنگ را با گریه و عشق بوسیدیم و درو و سلام قلبی خود را نثار امام راستین و سید الشهدا کردیم.


شبنم هایی از عطر سرخ و شبیه به خون رقیق شده در سنگ نمایان می شد که پس از جمع کردن آنها دوباره به همان میزان ظاهر می شد. همسرم و بنده بارها آن شبنم های سرخ را با دست و لباس جمع کردیم ولی مجدد به شکل بخار بر آن سنگ صاف نمایان گردید. آقای ابراهیم نصراله که مرد دانا و عرفان پیشه است گفت: هیچ دستی تا کنون نتوانسته مانع از ظهور این اعجاز و کرامت حسین در این سنگ شود. این خون حسین است که از سال 61 هجری تا کنون بر این سنگ و صخره سنگی جریان دارد و اضافه کرد: طبق وعده ای که داده شده است این خون در رگ انسان های پاک تا قیام قیامت جاری خواهد بود. همچنانکه در رگهای حزب ا... در لبنان و بسیجیان عاشق در ایران جاری است.


با تمسک به مضمون روایتی که در داخل ضریح از تولیت مشهد النقطه شنیدم و در منابع علمی و کلامی خواند ام احساس می کنم سر بریده جوان پاک و نجف آبادی ما در مصاف با حرامی های تکفیری جلوه روشنی از حدیث نورانی یاد شده است. شهید محسن حججی با احساس بلند و معنوی که داشت خود را بر خوردار از معنویت سربریده امام حسین علیه السلام در سرزمین یاد شده کرد. چهره عاشق و سربریده ای که با بوسه بر پاههای پدر و مادر نامدار خودش پس از زیارت قبر پاک امام رضا(ع) رهسپار جهاد شد و حماسه آفرید. کسی که زیبایی دلش را در راه عشق و مرادش به رخ آسمان کشید و خورشید وار در زمین طلوع کرد تا جاماندگان از کاروان نور و عشق را راهنما و راهبر باشد. روحش شاد و راهش که راه حسین شهید است پر رهرو باد.


*نماینده پیشین مشهد مقدس در مجلس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته