دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 09:41
در همایش ملی نکوداشت آیت‌الله بهجت

طه هاشمی: یکی از نیازهای امروز جامعه ما تحول فرهنگی و انقلاب اخلاقی است

معاون فرهنگی‌ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وجود بیش از یک هزار و 500 شخصیت تاریخی، ملی و بین المللی ایران تصریح کرد: معرفی این شخصیت ها برای جوانان باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.
کد خبر : 20275

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، حجت الاسلام دکتر سید طه هاشمی در همایش ملی نکوداشت آیت الله بهجت فومنی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی در رشت افزود: ما باید بسته پرجاذبه فرهنگ بومی، اسلامی و ملی را برای جوانان و مردم کشورمان آماده کنیم در غیر این صورت آنان از فرهنگ دیگران استفاده می کنند.


معاون فرهنگی‌ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اهداف برگزاری این کنگره گفت: دانشگاه های آزاد اسلامی در سراسر کشور موظف شده اند تا شخصیت های منطقه خود را شناسایی و معرفی کنند که در این رابطه ستادی در دانشگاه شکل گرفته است.



وی، آیت‌الله‌ بهجت را شخصیتی وارسته و عارفی زاهد و پارسا خواند و تصریح کرد: اگر چه رسیدن به جایگاه این عالم پرهیزکار بسیار دشوار است اما اگر فضایل و نیکی‌ها هدف جامعه باشد تمام انسان‌ها می‌توانند به این جایگاه برسند.


هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای امروز جامعه ما تحول فرهنگی و انقلاب اخلاقی است، گفت: استقرار ارزش های اخلاقی، ایجاد فضایل انسانی، گرایش مردم و آحاد جامعه به درستی، نیکوکاری، احترام به همنوع و انفاق و نیز مبارزه با زشتی ها مانند دروغ، افترا و ... اساس شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بود.


وی آیت الله بهجت فومنی را انسانی بزرگ، وارسته، ساده زیست و خدایی دانست و اظهار کرد: رسیدن به جایگاه شخصیتی آیت الله بهجت فومنی، کار مشکلی است اما اگر هدف کلی جامعه به سمت فضایل و نیکی ها باشد؛ همه انسان ها می توانند به این جایگاه برسند.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شخصیت هایی همچون آیت الله بهجت، نوعی چشمه و نشانه هستند برای اینکه بشر باید به این نقطه از انسانیت برسد.



اولین همایش ملی نکوداشت حضرت آیت الله بهجت فومنی روز سه شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد. در این همایش دو کتاب با عنوان بهجت عاشقان و آسمانی های عاشقانه بهجت رونمایی شد.


رونمایی از سرود عاشقان بهجت با شعر عبدالرضا رضایی نیا و با سرایش حسام الدین سراج از دیگر برنامه های این همایش بود. از بیش از 50 مقاله رسیده به این همایش، 31 مقاله به عنوان برگزیده انتخاب و دو مقاله در همایش ارایه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته