دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 22:24
در واحد علوم‌ و تحقیقات؛

250 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی پیمان زندگی بستند

عصر امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات میزبان برگزاری مراسم ازدواج 250 زوج دانشجو این دانشگاه بود. این جشن با حضور رئیس واحد علوم و تحقیقات و معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 20253

به گزارش خبرنگاه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا :مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قرار بود یک ربع به سه بعد ازظهر درسالن علامه طباطبائی دانشکده علوم پایه برگزار شود. زوج های دانشجو از نیم ساعت قبل آرام آرام وارد سالن شدند. عروس ها چادر سفید و یک شاخه گل رز دردست داشتند. آنها شانه به شانه همسرانشان که روزی هم کلاسی‌هایشان بودند روی صندلی ها جا می گرفتند. دوستانشان را می دیدند به آنها تبریک میگفتند و برای هم دست تکان میدادند.


عصر امروز دانشگاه علوم و تحقیقات شاهد جشن ازدواج متفاوتی بود 250 زوج از دانشجویانی که روزی زیر همین سقف بزرگ شده بودند و جوانی کرده بودند حالا زیر این سقف با شریک آینده شان پیمان می بستند.


مراسم بعد از تلاوت قرآن و با سخنرانی دکترکرم اله دانش فرد، معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد علوم تحقیقات آغاز شد. دانش‌فرد ضمن تبریک به دانشجویان به مناسب اعیاد شعبانیه و مراسم ازدواج آنها به چهار اصل مهم برای زندگی اشاره کرد.


وی فلسفه، منطق، تلاش و عشق را لازمه شروع و ادامه هر پیمانی دانست و گفت: دانشجویان به عنوان قشر تحصیل‌کرده جامعه به خوبی می توانند این چهار اصل را نه تنها در زندگی مشترک بلکه درتمام وجوه زندگی اجرا کنند.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد علوم تحقیقات فلسفه و دانستن چرایی هر کار را زمینه ایجاد انگیزه و هدف دانست و بیان داشت: امری که با پشتوانه فکری جلو رود هیچ‌گاه موجب پشیمانی نخواهد شد. او همچنین منطق را راه و روش رسیدن به هدف و تلاش و عشق را انگیزه و انرژی این مسیر خواند.



دکترغلامعلی افروز، مشاور ازدواج و خانواده نیز چند دقیقه ای برای زوج های جوان سخنرانی کرد و بعد از اجرای گروه موسیقی سنتی نوبت به سخنرانی رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات رسید.


دکتر علی عباسپور با ابراز خرسندی برای برپایی این کار خیر توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان زندگی پر از امید و نشاط را آرزو کرد و گفت: بنده زمانی که ازدواج کردم سال اول دکتری بودم و خوب می دانم گرفتن این تصمیم بزرگ در دورانی که مشغول تحصیل هستید اراده ای محکم می‌خواهد.








دکتر علی عباسپور با ابراز خرسندی برای برپایی این کار خیر توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان زندگی پراز امید و نشاط را آرزو کرد و گفت : بنده زمانی که ازدواج کردم سال اول دکتری بودم و خوب می دانم گرفتن این تصمیم بزرگ دردورانی که مشغول تحصیل هستید اراده ای محکم میخواهد.

وی ازدواج را عاملی برای هدفمند کردن زندگی دانست و افزود: دانشجویانی که دردوران تحصیل تصمیم به ازدواج می گیرند کار بسیار بزرگی انجام می دهند. ازدواج به جز ایجاد احساس مسئولیت ذهن را نیز برای یادگیری آماده و کمک بزرگی به پیشرفت های علمی و درسی دانشجویان می کند.


عباسپور با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری درباره رشد جمعیت بیان کرد: سال های اول انقلاب شرایط جامعه به شکلی بود که باید جمعیت را کنترل می کردیم اما امروز با توجه به آینده ای که در پیش دارم لازم است کشور را جوان نگه داریم و باید به رشد جمعیت کمک کنیم.


رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات با تاکید برمسئولیتی که زوج های جوان دراین زمینه دارند تصریح کرد: شما پدران و مادران نسل آینده هستید و خوشبختانه والدین تحصیل کرده اید که می توانید نسلی فرهیخته تربیت کنید از همین رو باید به بنیان خانواده توجه بیشتری نشان دهید زیرا که آینده کشور دردست شما است.


دکتر عباسپور درپایان سخنانش به نقش زنان در خانواده اشاره کرد و گفت: الویت زنان باید تربیت فرزندانشان باشد. زنان ما درحوزه های مختلف جامعه به موفقیت های چشمگیری رسیده اند . آنها به عنوان مادرانی تحصیل کرده و آگاه نقش بسیار مهمی را دراجتماع بازی می کنند لذا باید الویت زندگیشان پرورش فرزندانشان باشد.


این مراسم با اجرای موسیقی زنده توسط دو خواننده جوان کشور با فضایی شاد درحالی که عروس و داماد های دانشگاه آزاد برای عکس یادگاری روی سن جمع شده بودند به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته