دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1396 - 16:15

آشپزخانه ارتش، در خدمت آمازون

بازار اینترنتی مشهور آمریکا، قصد دارد با به‌کارگیری تکنولوژی مورد استفاده در آشپزخانه ارتش، بازار غذاهای آماده را دگرگون کند.
کد خبر : 202405

به‌گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از رویترز، غذاهای آماده موجود در بازار، یا یخ‌زده هستند یا به شیوه‌ای میکروب‌زدایی شده‌اند که دیگر طعم عطر و خاصیت برای آنها باقی نمانده است و افراد پرمشغله‌ای که از آنها استفاده می‌کنند از تمام لذت‌ها و فواید غذای گرم محروم می‌شوند.


مشکل آنجاست که برای تهیه غذاهای آماده‌ای که نیاز به یخ‌زدگی ندارند، آنها را در هوای فشرده داغ میکروب‌زدایی می‌کند و در کنار میکروب‌ها ساختارها، طعم و بو و برخی ویتامین‌ها نیز از بین‌می‌رود اما در روشی که ارتش آمریکا چند سال‌ پیش اختراع کرده و مبتنی بر مایکروویو است، تمام آنچه در ساختار بافت‌های غذا وجود دارد حفظ می‌شود و همزمان این غذا تا یکسال بدون نیاز به سرمایش در دماهای مختلف قابل نگهداری‌ست.


در روش آشپزخانه ارتش، غذاها داخل آب پرفشار قرار داده می‌شوند (شبیه زودپز) و در آن محیط با مایکروویو پخته می‌شوند. اکنون شرکت آمازون قصد دارد به این روش تاس کباب و چند غذای دیگر را آماده و به بازار عرضه کند؛ روشی که هنوز تردیدهایی درباره استقبال مشتریان از آن وجود دارد. در صورتی که آمازون با موفقیت این روش را به سبد کالاهای خود بیافزاد، دوران غذاهای آماده طبخ بی‌مزه به زودی به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب