دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 11:52

افتتاح نگارخانه دانشجو در دانشگاه تهران

نگارخانه دانشجو با نمایش آثار استاد علی اسفرجانی با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، دکتر مجید سرسنگی و خانواده زنده‌یاد اسفرجانی، عصر دوشنبه 9 مرداد در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران افتتاح شد.
کد خبر : 199661

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، این مراسم با حضور هنرمندانی مانند دکتر حبیب الله صادقی، بهزاد شیشه‌گران، بهرام حنفی، منیره دارایی مدیر موزه هنرهای ملی، نعیم عنقا، جواد علیمحمدی و ... برگزار شد. دکتر محمود نیلی احمدآبادی در حاشیه افتتاح نگارخانه دانشجو، از آثار استاد علی اسفرجانی و فروشگاه هنری (آرت شاپ) دانشگاه تهران دیدن کرد و به گفت‌و‌گو با خانواده اسفرجانی و هنرمندان حاضر در مراسم پرداخت.


در ابتدای مراسم افتتاح نگارخانه دانشجو، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، گفت: «توفیقی نصیب ما و همکاران‌مان شد که افتتاح نگارخانه دانشجو را با نمایش آثار یکی از هنرمندان برجسته معاصر ایران، استاد علی اسفرجانی که به حق یکی از شاخص‌ترین هنرمندان حوزه تجسمی در چند ده اخیر هنر ایران است، برگزار کنیم. همچنین باید تشکر کنم از دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران که با حضور و حمایت‌شان در این گونه برنامه‌ها قوت قلب ما در ادامه کار در حوزه فرهنگ هستند.»


او به ویژگی‌های منحصر به فرد آثار استاد اسفرجانی اشاره کرد و افزود: «گفتنی‌ها در آثار استاد اسفرجانی گفته شده و قابل مشاهده است بنابراین مایلم مراتب امتنانم را از خانواده اسفرجانی ابراز کنم به خاطر محبتی که داشتند. همانطور که می‌دانید سال‌ها قبل این مجموعه از آثار استاد اسفرجانی به دانشگاه تهران هدیه شده و در باغ موزه نگارستان نگهداری می‌شد. خوشبختانه با پیگیری‌هایی که خانواده اسفرجانی و همکاران ما در باغ‌موزه نگارستان به ویژه دکتر زارع و دکتر ده‌ پهلوان انجام دادند، این آثار از انبارها بیرون آمد و امروز به طرز شایسته‌ای در معرض دید قرار گرفته است.»


معاون فرهنگی دانشگاه تهران، تاکید کرد امیدواریم پس از برگزاری این نمایشگاه که حدود 10 روز در نگارخانه دانشجو ادامه خواهد داشت، در باغ‌موزه نگارستان در یک تالار خاص، آثار استاد اسفرجانی را به صورت دائمی در معرض دید عموم قرار بدهیم و با محبتی که خانواده اسفرجانی دارند انشاالله آثار جدیدی نیز به مجموعه اضافه می‌شود و این تالار، با یاد و نام استاد اسفرجانی محل رجوع هنرمندان، هنرجویان و علاقه‌مندان این رشته خواهد شد.


سرسنگی، دانشگاه تهران را از چند جهت شاخص برشمرد و گفت: «دانشگاه تهران برای بنده که افتخار داشتم هم دانش‌آموخته آن باشم و هم به عنوان یک خدمت‌گزار امروز در آن خدمت کنم، یک ویژگی ممتاز نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارد و شاید این ویژگی بر‌گردد به کیفیت بالای فعالیت‌های دانشگاه چه در حوزه آموزشی و چه در حوزه پژوهشی و فرهنگی؛ شما کمتر دانشگاهی را در ایران می‌توانید پیدا کنید که یک سالن تئاتر مثل تالار مولوی داشته باشد جایی که در واقع خاستگاه تئاتر دانشگاهی کشور است. کمتر دانشگاهی را می‌بینید موزه‌هایی داشته باشد مانند موزه مقدم و باغ‌موزه نگارستان که در تهران و حتی کشور سرآمد هستند و کمتر دانشگاهی را پیدا می‌کنید که اساسا به دنبال تفکر استفاده از ابزار هنر برای تربیت و پرورش دانشجویان خود باشد.»


معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان، افزود: «خوشحالیم که این نگارخانه هم با مساعدت رئیس دانشگاه و همکاران‌مان در معاونت فرهنگی افتتاح شد. مطمئنیم که هر چه ما بتوانیم در حوزه فرهنگ و هنر کار خودمان را گسترش دهیم در ارتقای کیفی دانشجویان دانشگاه تهران می‌تواند مؤثر باشد و دانشگاه تهران را به عنوان نمادی از فرهنگ جامعه ایران اسلامی در معرض دید عموم چه در داخل و چه در خارج از کشور به عنوان یک مرکز شاخص قرار دهد.»


علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند تا 18 مرداد همه ‌روزه غیر از جمعه و شنبه‌ (12 و 13 مرداد) از ساعت 9 تا 16 به خیابان انقلاب، خیابان 16آذر، باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، نگارخانه دانشجو مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته