دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 10:07
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

17 هزار مدرسه در کشور فاقد مشاور است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها 33 هزار مدرسه کشور دارای مشاور هستند، عنوان کرد: برای جبران کمبود مشاور در مدارس از وجود 30 هزار همیار مشاور، مراکز مشاوره و مشاورهایی که در دو یا سه مدرسه فعالیت می‌کنند، استفاده می‌شود.
کد خبر : 199613

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیض در همایش پایانی مشاوران و همیاران مشاور، گفت: «طرح اندیشکده» در قالب ایجاد اتاق فکر با هم افزایی اعضا برای برنامه ریزی، هماهنگی، هدایت وارزیابی برنامه ها اجرا می‌شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «طرح اندیشکده» در ادارات کل آموزش و پرورش استان، شهرستان و مناطق اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح برای تمامی برنامه‌ها از جمله مسابقات قرآن، عترت و نماز، مصباح الهدی، مسابقات فرهنگی و هنری و حتی موضوعاتی مانند طبیعت، محیط زیست و کمک به دیگران اجرا خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه 30 هزار دانش آموز همیار مشاور در 25 هزار مدرسه کشور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این تعداد در دوره متوسطه به عنوان رابطان بین مشاور مدارس و دیگر دانش‌آموزان هستند.


فیض با اشاره به اینکه 50 هزار مدرسه در کشور داریم، گفت: تنها 33 هزار مدرسه دارای مشاور هستند که برای جبران کمبود مشاور در مدارس از وجود 30 هزار همیار مشاور، مراکز مشاوره و مشاورهایی که در دو یا سه مدرسه فعالیت می‌کنند، استفاده می‌شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مشاوره در صورتی مطلوب و کارآمد است که به هدایت منجر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته