دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1394 - 12:30

«روح» با ملخ‌های تاشو و فرود بدون محدودیت

دنیای پهپادهای شخصی روز‌به‌روز در حال گسترش است و نوآوری‌ها نیز در این حوزه تمامی ندارد. اکنون نوع تازه‌ای از پهپاد با قابلیت حمل آسان و امکان فرود روی هر سطحی آماده عرضه به بازار است.
کد خبر : 19881

به گزارش آنا به نقل از Engaget، تصور همگان از پهپادهای شخصی، وسیله‌ای با 4 یا 6 ملخ، بسیار حساس و ظریف است که یک دوربین زیر آن نصب شده اما گروه طراحی شرکت «کیک‌استارتر» عقیده دارند که چنین پهپادهایی دو نقیصه مهم دارند. نخست اینکه حمل آنها کار سخت و حساسی است و دوم اینکه اگر کمی با آنها بد کار کنیم به راحتی شکسته یا خراب می‌شوند.


طراحان کیک‌استارتر با این تفکر دست به ساخت نوع تازه‌ای از پهپادها زده اند که بر این دو محدودیت غلبه کرده و توانایی‌های جالبی دارد. وسیله تازه که تقریبا به اندازه یک فلاسک چای حجم دارد، از ملخ‌هایی تاشو بهره می‌گیرد که عمودی روی هم نصب شده‌اند و بدنه آن نیز کاملا ضد آب و ضد ضربه طراحی شده است. با این ویژگی‌ها، پهپاد کیک‌استارتر می‌تواند به هر نقطه حمل شده و تقریبا روی هر سطحی فرود بیاید.




با وجودی‌ که شکل بدنه این پهپاد استوانه‌ای است، در زیر آن دو پایه کاملا با ثبات تعبیه شده که می‌تواند پپاد را عمودی روی زمین نگه‌دارد. این پهپاد که «روح» نامگذاری شده است می‌تواند روی زمین صفت، بوته‌ها یا حتی زمین‌های گلی و باتلاقی بدون آسیب دیدن فرود بیاید.


روتورهای این پهپاد نیز (موتورهای چرخشی) ظرف کمتر از نیم ثانیه کاملا از حرکت می‌ایستند و می‌توانید حتی آن را در حین فرود بدون هیچ آسیبی با دست بگیرید.


اگرچه ظاهر این پهپاد شاید کمی شبیه اسباب‌بازی به‌نظر برسد اما تجهیزاتش کاملا حرفه‌ای است. یک دوربین داخلی با قابلیت تصویر 1080 پیکسل، امکان پرواز کاملا خودرکار و قابلیت «مرا دنبال کن» با استفاده از نقشه‌های گوگل، یک پایه نگهدارنده دو محوره و امکان کنترل توسط گوشی موبایل، تبلت یا یک فرستنده کنترل از راه دور، همگی از توانایی‌هایی هستند که این وسیله جدید را برای مخاطبانش بسیار مطلوب می‌کند.


طراحی بدنه این پهپاد نیز به‌شکلی است که به سادگی در کوله‌پشتی یا ساک می‌توان آن را بدون نیاز به بسته‌بندی حمل کرد.


همچنین باتری لیتیومی این دستگاه امکان 12 دقیقه پرواز را برایش فراهم می‌کند که سازنده امیدوار است در صورتی که بودجه لازم برای توسعه و تولید انبوه این محصول را از راه پیش‌فروش به دست بیاورد، بتواند این مدت را نیز بهبود بخشد.


قیمت پکیج کامل این محصول به همراه تمام امکانات و یک کنترل از راه دور و نرم‌افزارهایش، 1249 دلار تعیین شده که در حال حاضر کیک‌استارتر در حال جمع‌آوری سفارش‌های خرید است و نیمی از مدت تعیین شده خود را برای به دست آوردن 200 هزار دلار اولیه برای تولید آن سپری کرده است.


در صورتی‌که همه برنامه‌ها درست پیش برود، خریداران می‌توانند روح خود را تا پایان دسامبر 2015 (آبان 94) دریافت کنند.


مترجم: محمدرضا احمدی نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته