دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1396 - 15:25

محققان دیزنی مردم را در حال تماشای فیلم تماشا می‌کنند

دانشمندان دیزنی روش جدیدی را برای آنالیز حالت چهره تماشاگران فیلم توسعه داده‌اند.
کد خبر : 196853

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از UPI، الگوریتم یادگیری عمیق جدید دیزنی طوری طراحی شده است که حالت چهره طیف وسیعی از افراد را تجزیه و تحلیل می‌کند. این الگوریتم ابتدا با تماشای مجموعه‌ای از حالت‌های یک صورت آشنا می‌شود تا اصول اولیه کار را یاد بگیرد.


دانشمندان نام این تکنولوژی را «FAAEs» گذاشتند.


ژووی دنگ، از دانشگاه سیمون فریزر، در این باره گفت: «این تکنولوژی قادر به درک مفاهیم لبخند زدن و خندیدن است. همچنین می‌تواند بین حالت‌ چهره با صحنه‌های خنده‌دار فیلم ارتباط برقرار کند».


دانشمندان این الگوریتم را در طی اکران چند فیلم از جمله «شش قهرمان بزرگ»، «کتاب جنگل» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» روی چند هزار تماشاگر تست کردند. چهار دوربین مادون قرمز داخل سالن سینما تعبیه شده بود که حالت چهره تماشاگران را ثبت می‌کرد؛ این الگوریتم 16 میلیون حالت چهره آموخت.


پیتر کار، یکی از محققان، اظهار کرد: «اطلاعات جمع‌آوری شده به قدری زیاد است که یک انسان توانایی بررسی آنها را ندارد. بنابراین از کامپیوتر استفاده کردیم تا چکیده اطلاعات را بدون جا انداختن قسمت‌های مهم را به دست آوریم».


نرم افزار تحلیلی طوری طراحی شده که روی حالت‌های چهره مشابه متمرکز می‌شود، این امر به الگوریتم کمک می‌کند تا درک بهتری از پاسخ نرمال تماشاگر به یک صحنه از فیلم پیدا کند. این پروسه درک بهتری از حالت چهره تماشاگران را برای الگوریتم به ارمغان می‌آورد.


محققان معتقدند که می‌توانند از این الگوریتم برای آنالیز طیف وسیعی از موضوعات بهره ببرند. به گفته دانشمندان، می‌توان از این تکنولوژی برای تجزیه و تحلیل نحوه واکنش متفاوت درختان مختلف به باد استفاده کرد.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته