دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1396 - 13:00

رباتی برای تحویل سوشی

یک شرکت ژاپنی با ایجاد تغییرات کوچکی در یک ربات کوچک آن را به پیک غذا تبدیل کرده است.
کد خبر : 196135

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از FastCompany، برداشت همگان این است ک آینده ژاپن مملو از ربات‌هایی خواهد بود که کارهای مختلف انجام می‌دهند؛ این برداشت تا حدودی اشتباه است چون امروز این کشور هم پر از ربات‌های مختلف است.


باوجودی که ربات‌های غذارسان ابتدا در سانفرانسیسکو و سپس در لندن و لس‌آنجلس شروع به‌ کار کردند اما از آنجایی که سوشی یک غذای متفاوت است، آغاز به‌کار نخستین پیک سوشی را باید جداگانه برگزار کرد. شرکت ZMP با ایجاد تغییراتی در یک ربات قدیمی، آن را برای رساندن سوشی لازم برای سیر کردن 60 نفر آماده کرده اشت.


این ربات قبلا در سال 2014 میلادی برای انجام خرید افرادی که خانه‌نشین شده‌اند طراحی شد اما اکنون با نصب آخرین دوربین‌های تشخیص اشیاء و رادارهای لیزری برای تشخیص مسیر پیاده‌رو، به یک پیک غذابر ژاپنی تبدیل شده است.


این ربات که یک متر ارتفاع دارد می‌تواند با سرعت شش کیلومتر در ساعت حرکت کند و مسیر و مقصد را از ردیاب ماهواره‌ای پیدا کند. همچنین هوش مصنوعی این ربات برای مسیرهایی که کنارگذر یا پیاده‌رو ندارند به‌روز رسانی شده است و قرار است برای ارسال غذا به مجتمع‌های ساختمانی، پارک‌ها و دفاتر کار استفاده شود.


از آنجا که قوانین ژاپن درباره تردد ربات‌ها در محیط‌های عمومی شفاف نیست، شرکت ZMP تصمیم گرفته است در مرحله نخست از این ربات در پارک‌ها و محل‌های شخصی استفاده کند و پس از شفاف‌سازی قانون این ربات‌های کوچک را به خیابان بفرستد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته