دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1396 - 15:51

برگزاری جشنواره وب مختص بنگاه‌های اقتصادی

شرکت سازه اطلاعات سامان در نشست خبری صبح امروز از برگزاری جشنواره وب در آذرماه امسال خبر داد.
کد خبر : 196050

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، شرکت سازه اطلاعات سامان سال 1380 تاسیس شده و 16 سال فعالیت مستمر در توسعه نرم‌افزار و به طور خاص مبتنی بر وب، طراحی پورتال، تولید محتوا و سیستم‌های فرآیندی دارد و با بخش بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و نهادهای صنعتی بالادستی، وزارت صنعت و معدن و وزارت ورزش سابقه همکاری دارد و همیشه رتبه اول را در زمینه پورتال‌های وزارتخانه کسب کرده است.


به گفته جعغر اسکندریان، مدیرعامل این شرکت، پورتال مرکز ملی فضای مجازی، بالاترین نهاد عضو وزارت فناوری اطلاعات، سازمان هواشناسی و سازمان فناوری اطلاعات را این شرکت طراحی کرده است. به طور کلی پورتال‌های شرکت‌های بانکی و بیمه نیز توسط این شرکت طراحی شده‌اند.


مدیرعامل شرکت سازه اطلاعات سامان گفت که نوع محصولات این شرکت متناسب با نیازهای کسب‌وکارهای بزرگ، دستگاه‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است و این شرکت به خوبی می‌تواند حساسیت‌های این سازمان‌ها را در بحث امنیت، ترافیک و کیفیت خدمات مرتفع کند.


وی در این نشست خبری دو خبر را اعلام کرد که یکی از آنها مراسم رونمایی از محصول جدید این شرکت با عنوان «سامان سوئیت» در افتتاحیه نمایشگاه الکامپ است و دومین خبر افتتاحیه و آغاز ثبت‌نام جشنواره وب.


به گفته جعفریان، سامان سوئیت آخرین دستاورد این شرکت، برآیند سال‌های تجربه اجرای پروژه‌های پورتال سازمانی و سامانه‌های تعاملی و فرآیند محور در سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف و امتداد طبیعی توسط نرم‌افزار پورتال سامان و افزونه‌های قدرتمند آن است که حوزه‌های محتلفی شامل پورتال‌ سازمانی، BI (هوش کسب‌وکار)، CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، BPMS (پلات‌فرم مدیریت فرآیند کسب‌وکار) و توسعه نرم‌افزار را پوشش می‌دهد.


وی گفت: «در سال‌های اخیر و به دنیال تهیه و استقرار سیستم‌های جامع نرم‌افزاری استاندارد در سازمان‌های بزرگ، نیاز مهم دیگری در این سازمان‌ها شکل گرفته استو. نیاز به توسعه سامانه‌های کوچک و متوسط نرم‌افزاری و فرآیندهای اختصاصی که باید فاصله‌ میان عملکرد نرم‌افزارهای استاندارد مربوط به هسته کسب‌وکار سازمان‌ها با اقتضائات خاص آن سازمان را پوشش دهند».


در واقع سامان سوئیت نیازهای فرآیندی، محتوایی و تعاملی سازمان را بدون افزونگی و به صورت یکپارچه پاسخ می‌دهد.


سامان سوئیت یک اکوسیستم کامل نرم‌افزاری است که از یک هسته اصلی که سرویس‌های پایه را تامین می‌کند، بسته کاملی از ابزارهای توسعه و مجموعه همگرایی از کاربردهای سازمانی تشکیل شده است که با متمرکز کردن هر کاربرد در محدوده ماموریت خود و تفکیک محیط‌های کاری، فضای لازم برای مدیریت فرآیند، محتوا و تعامل را ارایه می‌دهد.


شرکت سازه اطلاعات سامان به عنوان متولی جشنواره وب، خبر آغاز ثبت‌نام برای شرکت در این جشنواره را اعلام کرد. در واقع، بنگاه‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای بزرگ که پورتال دارند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.


به گفته جعفریان، ارزیابی این پورتال‌ها بر اساس شاخص‌ها و آرای عمومی است. هدف از این رقابت و جشنواره، توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت است. 71 شاخص در سه محور برای ارزیابی این پورتال‌ها وجود دارد که این محورها شامل محتوا و طراحی، تعامل و خدمات الکترونیک، فناوری و زیرساخت است. پورتال‌ها توسط سه ارزیاب خبره که از سوی نهادهای سیاستی، واحدهای صنعت و معدن و نماینده فناور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.


جعفریان گفت: «در نهایت با بررسی پورتال‌ها، نقشه راهی به شرکت‌ها برای توسعه و بهبود کیفیت پورتال و در راستای توسعه کسب‌وکار آنها ارائه خواهد شد».


به گفته وی، بنگاه‌های داخلی برای توان رقابت با بنگاه‌های خارجی پیش‌نیازهایی لازم دارند که فعالیت و تعامل در فضای مجازی است. متاسفانه بنگاه‌های اقتصادی متوسط و خرد ما هیچ گونه امکانی برای تعامل با شرکت‌های داخلی و خارجی ندارند. به همین دلیل ضرورت ایجاد زمینه‌های لازم برای این تعامل به خوبی دیده می‌شود.


گفتنی است که جشنواره وب برای دومین سال پیاپی قرار است برگزار شود. جعفریان تعداد شرکت‌هایی را که سال گذشته در جشنواره وب شرکت کردند، 200 بنگاه اعلام کرد و گفت که انتظار می‌رود این تعداد در جشنواره امسال به 500 بنگاه برسد.


وی گفت که رویکرد اصلی این جشنواره، حمایت بنگاه‌هایی است که قصد توسعه پورتال‌های خود برای توسعه کسب‌وکار و همچنین تعامل با شرکت‌های داخلی و خارجی را دارند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته