دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 18:30

اولین گوشی هولوگرافیک بدون شیشه دنیا

کمپانی RED که دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای برای فیلمبرداری فیلم‌های هالیوودی می‌سازد، به تازگی تلفن‌های هولوگرافیکی‌ای طراحی کرده است که برای دیدن هولوگرام‌های آن نیاز به شیشه نیست.
کد خبر : 195095

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از mashable، کمپانی RED، این گوشی را با نام «هیدروژن» تحت عنوان نخستین دستگاه رسانه‌ای هولوگرافیک عرضه می‌کند و برای مشاهده هولوگرام‌های فرضی، نیازی به شیشه در آن نیست.


این گوشی 5/7 اینچی مجهز به سیستم عامل اندروید است و در سه ماهه نخست سال 2018 عرضه می‌شود.



گوشی هیدروژن مجهز به صفحه نمایشگر حرفه‌ای هیدروژنی هولوگرافیک است که به طور یکپارچه بین محتوای دو‌بعدی سنتی، محتوای سه‌بعدی و بازی‌های تعاملی تغییر می‌کند. طبق گفته کمپانی تولیدکننده، صفحه نمایشگر آن قادر به نمایش محتوی نمای چهاربعدی هولوگرافیک گوشی هیدروژن RED، محتوی سه‌بعدی استریو و واقعیت مجازی دوبعدی/ سه‌بعدی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی است.


از دیگر ویژگی‌های این گوشی، کیفیت بالای صدای آن است که طبق الگوریتم خاصی می‌تواند به طور مکرر صدای استریو را به صدای محیطی 5/1 تبدیل کند. دوربین گوشی هیدروژن نیز مانند دوربین‌های سینمایی این کمپانی قابلیت اتصال لوازم جانبی را دارد به طوری که می‌توان با افزودن قسمت‌های اضافی دوربین، کیفیت بالاتری از تصاویر را هنگام حرکت ثبت کرد.


این گوشی را می‌توان در قالب ورودی کنترل جداگانه و کنترل دوربین به دوربین‌های EPIC و Weapon وصل کرد. ایده دیگری درباره چگونگی کارکرد پردازشگر و میزان ذخیره آن یا RAM یا اطلاعات دیگری پیرامون دوربین در دسترس نیست.


تصویری که در تبلیغات این محصول منتشر شده، تنها یک جک هدفون، پورت USB-C را نشان می‌دهد و نمایی از قسمت پشت گوشی نمایش داده شده است. یک دگمه قرمز رنگ مخصوص ضبط در کنار گوشی تعبیه شده است.


طراحی گوشی هیدروژن به گونه‌ای است که دوربین‌های سینمایی RED را در ذهن تداعی می‌کند.


مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته