دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1396 - 12:39

تولید برق از کایت سواری

یک استارتاپ هوشمند ایده تازه‌ای برای استفاده از انرژی قابل تجدید مطرح کرده که در آن از کایت‌های غول پیکر بهره برده است.
کد خبر : 193478

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DigitalTrends، در دنیای امروز استفاده و بهره‌برداری از انرژی‌های قابل تجدید اهمیت بالایی دارد. به تازگی، یک کمپانی انگلیسی به نام Kite Power Systems (KPS) مبنای کار خود را استفاده از انرژی‌های قابل تجدید گذاشته است.


آنها فناوری هوشمندی را برای کسب انرژی از باد با کمک کایت‌های غول‌پیکر سفارشی ابداع کرده‌اند که به صورت جفت پرواز می‌کنند و با توجه به میزان انرژی که از ژنراتوری در سطح زمین دریافت می‌کنند، حرکت می‌کنند و تا ارتفاع زیادی در آسمان بالا می‌روند.


سیستم KPS مجهز به دو کایت هیبریدی است که بالاتر از ارتفاع 457 متری پرواز می‌کند. مهارهای این کایت‌ها به سیستم بالابر متصل شده است که همان گونه که مانند قرقره جمع می‌شود، برق تولید می‌کند.


با دستیابی به سرعت بالای 161 کیلومتر در بادهایی با سرعت 32 کیلومتر در ساعت، فشار مهار کایت باعث می‌شود که این خط از قرقره‌ای جدا شود که موجب تولید برق از ژنراتور می‌شود. هر دو کایت در یک هوا پرواز می‌کنند و کاملا خودکار هستند بنابراین، تولید انرژی ثابت است و عملکرد انرژی به حداکثر خود خواهد رسید.


مزیت‌ بزرگی که توربین‌های بادی سنتی دارند، هزینه پایین‌تر آنها از نظر «هزینه برابرشده انرژی» است. فناوری KPS به دلیل این واقعیت که این سیستم به مقادیر بالای فولاد یا جایگاه نصب اختصاصی نیاز ندارد، می‌تواند توربین‌های غیرساحلی سنتی را تا بیش از 50 درصد کاهش دهد.


این فناوری با موفقیت مراحل آزمایش و تست را در انگلستان پشت سر گذاشته است. در حال حاضر، یک سیستم 40 کیلوواتی در خاک اسکاتلند مورد آزمایش قرار گرفته است و این در حالی است که یک سیستم بزرگ‌تر 500 کیلوواتی مشغول به کار است. این کمپانی در نظر دارد که سیستم فناوری جدید را طی سه تا پنج سال آینده به مرحله تجاری‌سازی برساند.


آنها پیش از توجه به بازارهای خارج، ابتدا قصد دارند یک مزرعه کایتی در اسکاتلند توسعه دهند اما بیشتر چشم امید مهندسان این کمپانی به بازار آمریکا و سایر کشورهای دنیاست. این سیستم در خشکی و نزدیک ساحل قابل استفاده است و در آمریکا فرصت‌های خوبی برای بهره‌برداری از این فناوری وجود دارد.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

برچسب ها: ندا اظهری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته