دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1396 - 10:00

برگ تازه‌ای از نیسان

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان به تازگی اعلام کرده است که جدیدترین خودروی الکتریکی نیمه خودکارش را تا پایان تابستان به بازار عرضه خواهد کرد.
کد خبر : 191797

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، مدل لیف (برگ) خودرویی الکتریکی و کارآمد از نیسان است که بازار خودرو با آن آشنایی کامل دارد اما برخلاف رقبا و برخلاف رویه شرکت‌های ژاپنی که هر سال مدل‌های خود را به‌روز رسانی می‌کنند، شرکت نیسان در ارائه نسخه جدیدش از این خودرو تعلل داشته است.


نیسان به آرامی و بدون هیچ سروصدایی پروژه خودروی هوشمند خود را پیش می‌برد و تنها عکس‌هایی از طرح جدید لیف را منتشر کرده است. در این عکس‌ها تغییراتی در چراغ‌های جلو و کاپوت خودرو ایجاد شده بود اما تصاویر نشت شده از نیسان نشان می‌دهد که لیف به‌ طور کامل تغییر کرده است و با یک ظاهر جدید به‌ همراه شکل داخلی و کامپیوتر تازه خود به بازار عرضه خواهد شد.


قرار است نیسان ماه آینده یک نشست همکاری در سانفرانسیسکوی آمریکا برگزار کند تا در آن کامپویترهای راننده خود را به وکلا، مهندسان و مسئولان شهری معرفی کند. هدف از این اجلاس این است که مقوله خودروهای الکتریکی و خودران بیشتر شناخته شود و موانع سر راه توسعه آنها کاسته شود. نیسان معتقد است که راننده خودکار قرار نیست رانندگی را منسوخ کند بلکه قرار است دوران تازه‌ای از پیشرفت آن را رقم بزند و این نیازمند همکاری و درک متقابل است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته