دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1396 - 13:26

همکاری فولکس و غول گرافیکی برای بهترکردن ربات‌ها

شرکت خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن و شرکت «ان‌ویدیا» در یک قرارداد همکاری روی پروژه‌‌ای برای بهتر کردن تعامل انسان و ربات کار می‌کنند.
کد خبر : 190920

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از TechCrunch، چند سالی از ورود شرکت سخت‌افزارهای گرافیکی ان‌ویدیا به صنعت خودروسازی می‌گذرد و این غول تکنولوژی سابقه و تجربه کار روی خودروهای خودران شرکت ولوو سوئد و تویوتا ژاپن را به‌دست آورده است. این شرکت در تولید هوش‌ مصنوعی ربات‌های راننده در شرکت ولوو نقش فعال و مهمی داشته و اکنون طی اعلامیه‌ای، همکاری تازه‌اش در صنعت خودروسازی را علنی کرده است.


فولکس‌واگن، خودروساز بزرگ آلمانی که از زیرمجموعه‌های برند آئودی‌ است، برای کار روی هوش مصنوعی و توانایی یادگیری ربات‌ها، با NVIDIA تیم تازه‌ای تشکیل داده است. این تیم قرار است روی یک توانایی خاص برای ربات‌ها کار کنند که می‌تواند همکاری و هماهنگی میان انسان و ربات‌ها را افزایش دهد. این توانمندی ابتدا با تمرکز روی رباتی‌های راننده و خودروهای خودران آغاز می‌شود اما نتایج آن برای تمام حوز‌ه‌های رباتیک قابل استفاده خواهد بود.


روش این همکاری به این شکل است که دو شرکت بزرگ طی سال‌های آینده پنج شرکت کوچک و تازه‌کار را راه‌اندازی می‌کند که به‌ صورت مستقل در زمینه‌های مختلف این هدف را دنبال می‌کنند و از راهنمایی و پشتیبانی تکنولوژیک و مالی دو غول بهره‌مند می‌شوند.


از سوی دیگر این پروژه نیم‌نگاهی به ارتقاء دانش دانشگاهی دارد و از همین تابستان با برگزاری کمپ‌های کدنویسی، تجربیات و امکاناتش را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد.


خبر این همکاری در حوزه تکنولوژی چندان باعث تعجب نمی‌شود اما نوید دهنده آینده‌ای‌ است که در آن دیگر شرکت‌های تک‌منظوره و فعال در یک حوزه خاص معنی ندارد و چه بسا نامی که در حوزه تکنولوژی گوشی تلفن فعال بوده است، در کشتی‌سازی پروژه‌ای را رهبری کند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته