دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1396 - 13:46

انسان، خدای دنیای مجازی آینده

تحلیلگران با توجه به توسعه و پیشرفت‌ فناوری در عصر حاضر بر این باورند که با تداوم این روند، بشر در آینده‌ای نزدیک با قدرتی که به دست می‌آورد می‌تواند لقب خدای دنیای مجازی و دیجیتال را از آن خود کند.
کد خبر : 189001

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از pcmag، برخی تحلیلگران در مطالعه تحولاتی که در سال‌های اخیر رخ داده و بسط دادن آنها به آینده و بررسی سیر این تحولات طی 10، 100 و حتی یک میلیون سال آتی دریافته‌اند که توسعه این فناوری‌ها تا جایی پیش خواهد رفت که انسان روزی خدای دنیای مجازی و دیجیتال در کره زمین خواهد شد.


به طور قطع، در بازه زمانی پنج تا 15 سال آینده مشاغل متعددی در دنیا پدید می‌آیند که برخواسته از فناوری‌های نوین و استفاده بی‌وقفه از دنیای مجازی خواهد بود. اما هدف بشر پیش‌بینی افق دورتری است و در نظر دارد دنیا را به گونه‌ای طراحی کند که انسان بتواند حدود 100 تا هزار سال یا حتی یک میلیون سال دیگر هم روی این کره خاکی زندگی کند.


دنیای فناوری در عصر امروز تا حدی حائز اهمیت است که ادامه این روند و دنبال کردن آن می‌تواند مستلزم دستیابی به عمری جاودانه برای بشر باشد. این ایده شاید شما را به یاد فیلم‌های علمی و تخیلی بیندازد اما با دنبال کردن سیر تکامل فناوری از سال‌ها پیش تاکنون، دیگر هیچ چیزی عجیب و غریب نمی‌نماید. تا دهه‌های گذشته سفر به فضا چیزی دور از ذهن بود اما امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در عرصه علم فضانوردی صورت گرفته است، این کار به سهولت انجام می‌گیرد و دیگر دور از ذهن نیست.


به طور قطع در عصر حاضر هنوز این امکان فراهم نشده است که بشر بتواند تمام عرصه‌های فناوری را در دست بگیرد اما با ادامه این سیر تکاملی که شاهد آن هستیم، انتظار می‌رود در دهه‌های آینده، نسل بعدی ما انسان‌ها بتوانند خدای دنیای مجازی و دیجیتال روی کره زمین باشند.


یکی از کارهایی که بشر قصد دارد با کمک فناوری انجام دهد، رسیدن به عمر جاودانه برای انسان است. دانشمندان تاکنون سعی کرده‌اند با دستکاری‌های ژنتیکی، بهبود تغذیه و تولید اندام‌های جدید بستری را فراهم کنند که انسان بتواند مادام‌العمر زنده بماند. در واقع، دانشمندان در نظر دارند با برداشتن محدودیت‌های بدن بیولوژیکی، الگوی جاودانگی را در انسان ارتقا دهند.


مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

برچسب ها: ندا اظهری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته