دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 16:52

آزمایش نخستین دست پرینت سه‌بعدی

آزمایش اولین دست‌های بیونیک پرینت سه‌بعدی برای کودکی که دچار قطع عضو شده بود در این هفته در بریستول آغاز می‌شود.
کد خبر : 187198

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از sbrihealthcare، در حال حاضر تنها دست‌های مصنوعی قابل استفاده برای کودکان دست‌های قلاب‌داری است که معمولا قیمت‌های بالایی هم دارند. سفارش و آماده شدن چنین دست‌های مصنوعی معمولا 12 هفته زمان می‌برد و تا 102 هزار دلار قیمت دارند. اما استفاده از دست‌های پرینت‌ سه‌بعدی هزینه پایین‌تری برای بیماران دارد.


«تیلی لاکی» دختر بچه‌ای که قرار است تحت این آزمایش قرار گیرد، به دلیل ابتلا به مننژیت دست راست خود را از دست داده بود و در حال حاضر از دست بیونیک پرینت سه‌بعدی استفاده می‌کند.


اندام‌های بیونیک با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی بسیار سریع در اختیار بیماران قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، شرکت Open Bionics یک دست مصنوعی سفارشی که با فناوری پرینت‌ سه‌بعدی ساخته می‌شود، در عرض کم‌تر از پنج روز آماده تحویل می‌شوند و هزینه آن تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد و تنها 6400 دلار قیمت دارد. این شرکت، آزمایش‌های بالینی خود را قرار است روی 10 شرکت‌کننده انجام دهد.


در اوایل سال جاری، گروه محققان در شرکت Open Bionics برنده جایزه یک میلیون دلاری جوایز برتر رباتیک و هوش مصنوعی دبی شد. این جوایز جهانی به برترین ابداعات در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک تعلق می‌گیرد.


محققان این طرح همچنین موفق به کسب چند جایزه نیز در زمینه ابداع و مهندسی طرح‌های مختلف مانند «جایزه جیمز دیسون» برای مهندسی خلاقانه و دو جایزه برتر Tech4 شدند. این کمپانی به تازگی در فهرست 50 کمپانی رباتیک برتر جهان در کنار گوگل و آمازون قرار گرفته‌ است.


مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته