دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قانونی برای توقیف پهپادها

دولت آمریکا لایحه‌ای را به کنگره این کشور فرستاده است که اختیارات کاملی برای کنترل پهپادها به دولت می‌دهد.
کد خبر : 182508

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از NewYorkTimes، قوانین زیادی برای کنترل پهپادها در آسمان آمده و رفته‌‌اند و هنوز هیچ محدوده امنی برای تأسیسات حساس ایجاد نشده است. اکنون دولت آمریکا به این فکر افتاده است تا یک‌ بار برای همیشه این مشکل را حل کند.


بر این اساس، پیشنهاد تازه‌ای که دولت ترامپ به کنگره فرستاده و در حال دست‌به‌دست شدن در کمیته‌های مختلف است، دولت می‌تواند پهپادهای متجاوز به مناطق حساس را کنترل کند، از کار بیاندازد یا حتی در کنترل خود درآورد و توقیف کند.


این قانون تازه، نیاز به دریافت مجوز و ثبت اطلاعات مالک پهپاد در سیستم ناوبری هوایی آمریکا را از بین می‌برد اما در مقابل در آن به صراحت مطرح شده است که پهپادی که شامل این قانون و توقیف شود، قابل استرداد نخواهد بود و محموله پهپاد هم به همراه آن شامل این قانون می‌شود.


از سوی دیگر دولت آمریکا می‌تواند هر پهپادی را زیر نظر بگیرد، کنترل کند یا حتی با استفاده از تجهیزات متناسب، سرنگون کند. مالکان پهپادهایی که به دام این قانون بیفتند، حق اقامه دعوی در هیچ دادگاهی برای پهپاد و محموله خود را ندارند و هیچ دادگاهی اعتراضی را دریافت نخواهد کرد. در صورت تصویب این قانون، تقریبا دولت آمریکا می‌تواند هر جا و هر وقت که از پهپادی خوشش نیامد، هر طور که دلش می‌خواهد با آن رفتار کند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته