دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 09:40

آمازون تره‌بار آنلاین راه‌اندازی کرد

وب‌سایت خرید اینترنتی آمازون که این روزها به فروش خودروهای نو نیز می‌پردازد، خدمات خرید تره‌بار و حمل آن به ماشین را آغاز کرده است.
کد خبر : 182476

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، خرید و فروش اینترنتی و بدون نیاز به پول نقد و حضور در محلی خاص، روشی از زندگی مدرن است که از دهه 1990 میلادی و تقریبا هم‌زمان با اختراع شبکه جهانی وب آغاز شد.


امروز کمتر محصولی وجود دارد که نتوان آن‌ را آنلاین در آمریکا خرید و این تجارت به مرحله‌ای دیگر از عمر خود رسیده است. بحث تحویل کالا در اسرع وقت و به امن‌ترین و مؤثرترین روش، بحثی‌ است که پای ربات‌ها و پهپادها را به میان آورده است اما آمازون محصولاتی را به فهرست فروش خود افزوده است که هنوز هم نیازمند کمک انسان‌ها هستند.


از امروز در سیاتل و یک شهر دیگر آمریکا، دو میدان تره‌بار آمازون راه‌اندازی شده است که مشتریان تراز اول آمازون می‌توانند بدون هزینه حمل، سفارش خود را در آن ثبت کنند و سپس به پارکینگ تره‌بار بروند و منتنظر شوند تا کارمندی خریدشان را به ماشین بیاورد.


در این روش خریدار حتی از خودرو خود پیاده هم نمی‌شود و کسی پاکت‌های میوه و سبزیجات تازه را به ماشین می‌آورد. لازم به یادآوری‌ست که این تره‌بار بسیار گران تمام می‌شود و قیمت هر لیمو در آن یک دلار و هر عدد سیب 1/26 دلار تمام می‌شود اما هر چه در بازارهای محلی یافت شود، به‌ همان اندازه تازه در Amazon Fresh هم پیدا خواهد شد.


پس از فروشگاه‌های بدون فروشنده مواد غذایی، تره‌بار آمازون جدیدترین تلفیق میان خریدهای الکترونیکی و خرید حضوری محسوب می‌شود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته