دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1396 - 16:11
در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی

سردار کارگر: عراق و سوریه را ما نجات دادیم/ اوباما به صهیونیست‌ها گفته بود که باید با ایران مذاکره شود

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور دکتر علی‌محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 182194

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در این مراسم سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فتح خرمشهر را نقطه عطف کشور و دفاع مقدس دانست و گفت: «ارتش بعث عراق در ابتدای جنگ اولین شکست خود را تجربه کرد، زیرا آن‌ها مدت‌ها پشت درهای بسته خرمشهر قرار داشتند. بعثی‌ها ارتش و تجهیزات آماده داشتند، در حالی که ما ارتش‌مان تضعیف شده بود؛ سپاه قدرتمند نشده بود و بسیج هم مانند امروز نبود. اما ما توانستیم 19هزار اسیر و 16‌هزار مجروح و کشته عراقی داشته باشیم تا بتوانیم خرمشهر را پس بگیریم.»


کارگر به فرموده امام‌خمینی‌(ره) اشاره کرد و افزود: «امام(ره) گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرده است و این حرف بسیار درستی است، زیرا هرکجا که خدا بود، موفق شدیم و هرکجا که گفتیم قرار است خدا آنجا باشد، موفق نشدیم. بنابراین بعد از فتح خرمشهر مردم و مسئولان خودشان را باور کردند و به این اصل رسیدند که ما می‌توانیم؛ و ما می‌توانیم از فتح خرمشهر شکل گرفت.»


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره جنگ‌طلب خطاب کردن جمهوری اسلامی از سوی برخی کشورها گفت: «برخی‌ ما را جنگ‌طلب معرفی می‌کنند در حالی که 8 سال جنگ بر ما تحمیل شد و می‌دانیم که جنگ خیلی بد است. زمانی که وزیر خارجه ایران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایرانی مذاکره می‌کردند (برجام)، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کنگره و صهیونیست‌ها نامه نوشت که باید با ایرانی‌ها مذاکره کنیم. زیرا آن‌ها می‌دانستند زمانی که 8 سال با ما جنگ کرده بودند، دست‌مان خالی بود و کل دنیا پشت عراق ایستاده بود، اما نتوانستند موفق به تصرف ایران شوند، چه برسد به امروز که دست‌مان مانند گذشته خالی نیست.»


او بسیج را ارتش بی‌مدعا خواند و گفت: «داعش همسایه ایران است، زیرا در عراق حضور دارد، اما الحمدلله تاکنون هیچ ضربه‌ و تهدیدی را به ایران نتوانسته‌اند وارد کنند، در حالی که امروز می‌بینیم این گروهی که ساخته خود آمریکایی‌ و انگلیسی‌هاست به اروپا، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها حمله کرده و عملیات تروریستی انجام داده است.»


او در ادامه افزود: «به خاطر دارم شهید سردار همدانی می‌گفتند همه جای سوریه سقوط کرده بود، حتی دمشق جز کاخ بشاراسد سقوط کرده بود، اما با لطف خدا و نیروها و کسب اجازه از بشار اسد توانستیم سوریه را از شر تروریست‌ها آزاد کنیم.»


کارگر گفت: «در زمان جنگ تحمیلی حتی سیم‌ خاردار هم نمی‌توانستیم تولید کنیم و آن را از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم. حتی به خاطر دارم شوروی که یکی از حامیان ارتش بعث عراق بود، مانع از ورود سیم‌خاردارها به ایران می‌شد؛ بنابراین جمهوری اسلامی از ابتدا تحریم بوده است و ما نباید از تحریم و تهدید بترسیم. باور کنید که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، اگر می‌توانست تا به حال انجام داده بود.»


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: «ما باید مراقب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان باشیم و از هیچ چیز دیگری نهراسیم. عراق و سوریه را ما نجات دادیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته