دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1396 - 17:03

دانشگاه مذاهب اسلامی در اندونزی کرسی اسلام‌شناسی راه‌اندازی می‌کند

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه حسن‌الدین بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی در شهر ماکاسار به امضا روسای دو دانشگاه رسید.
کد خبر : 181884

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت الاسلام محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سفر به اندونزی با سید السقاف رئیس طریقت خلوتیه اندونزی، پرفسور نجم‌الدین رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه حسن‌الدین شهر ماکاسار و مسئول بخش بین‌الملل مجلس العلمای سولاویسی جنوبی و پروفسور دکتر ویدیا دانشگاه حسن الدین بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی در شهر ماکاسار دیدار کردند.


در یکی از این دیدارها که در دانشگاه حسن‌الدین با حضور هیات ایرانی انجام شد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه حسن‌الدین امضا شد.


در این تفاهم‌نامه علاوه بر گسترش ارتباطات علمی و دانشگاهی طرفین، از مختاری رئیس دانشگاه حسن الدین برای سفر به ایران دعوت شد تا از دانشگاه مذاهب اسلامی و دستاوردهای علمی و دانشگاه جمهوری اسلامی ایران دیدن کند.


تبادل دانشجو بین دانشگاه مذاهب و دانشگاه حسن‌الدین اندونزی از دیگر موارد این تفاهم‌نامه بود.یکی دیگر از توافقات صورت گرفته دکتر مختاری و دکتر ویدیا، ایجاد و راه‌اندازی کرسی اسلام‌شناسی از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در دانشگاه حسن‌الدین بود که این کار با اعزام دوره‌ای استادن از


ایران به اندونزی انجام خواهد شد.


همچنین دانشگاه حسن الدین در شهر ماکاسار استان سولاویسی جنوبی کشور اندونزی با بیش از 31 هزار دانشجو در همه رشته‌ها و حدود 500 استاد و هیئت علمی به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی شناخته می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته