دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1394 - 10:20

پارک‌های توکیو منطقه پرواز ممنوع شدند

پهپادهای کوچک، سرگرمی این‌ روزهای مردم جهان شده ‌است اما این سرگرمی نگرانی‌های دولتی و امنیتی زیادی را ایجاد کرده است و پایتخت‌های بزرگ و مهم مانند پاریس، واشنگتن و اخیرا توکیو، استفاده از آنها را محدود کرده‌اند.
کد خبر : 18122

به گزارش آنا به نقل از BBC، مقامات محلی در توکیو ژاپن هفته گذشته اعلام کردند که پرواز پرنده‌های بدون سرنشین کنترل از راه دور در 81 پارک عمومی این شهر ممنوع شده است و خاطیان با جریمه‌های سنگین روبه‌رو می‌شوند.


این تصمیم به دنبال حرکت اعتراضی یک مرد در هفته‌های اخیر صورت گرفت که یک پرنده هلیکوپتری چهار موتوره را که حامل یک فنجان آب رادیواکتیو بود، بر فراز اقامتگاه شینزوآبه، نخست‌وزیر این کشور به پرواز درآورده بود.


پلیس موفق شد این مرد را که در اعتراض به سیاست‌های اتمی دولت این اقدام را انجام داده بود، دستگیر و پهپاد را به زمین بنشاند.


پلیس همچنین نگران امنیت شهروندان عادی‌ است که ممکن است در سقوط یا حوادث این پهپادها دچار آسیب شوند. میزان جریمه خاطیان 50 هزار ین معادل 8 هزار دلار در نظر گرفته شده است اما مقامات محلی اعلام کرده‌اند که قصد ندارند از این جریمه سنگین علیه کسی استفاده کنند و تنها از شهروندان تقاضا می‌کنند با این قانون درنیفتند!


پهپادهای شخصی عمومی قیمتی بین 25 تا 100 هزار دلار در بازار دارند که عامل اصلی در تعیین قیمت آنها برد مسافت، ارتفاع اوج‌گیری، ابعاد و توانایی حمل بار آنهاست و اغلب آنها نیز دوربین‌های با کیفیت مناسبی روی خود نصب شده دارند.


اکنون بحث مراکز امنیتی، ساختمان‌های حساس و حتی امنیت پرواز در نزدیک فرودگاه‌ها، مباحثی است که مقامات دولتی و پلیس را برآن داشته تا در سراسر دنیا به وضع قوانین برای استفاده از این وسایل بپردازند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب